Helgen

har varit späckad.

Fredagen ägnades åt besök hos Mamma & Pappa efter jobbet. Det blev ett ganska kort besök. Jag vill ju träffa dem mer. Om några år kommer dom troligen att vara borta. Det känns så sorgligt att tänka tanken. Dom har ju alltid funnits där för oss. Men det är ju livets gång.

Efter det besöket var det bara att åka hem och röja huset. Inget fredagsmys hanns med.

B-M och B kom kl. 11,00 på lördag förmiddag. Vi åt en lax- och sparrispaj  innan vi tog oss in till Stockholms City. Parkerade bilen i P-huset vid Norra Latin. Vi strosade runt ett par timmar. På Drottninggatan stod plötsligt en tjej framför  oss. Jag tittade till och under en tiondels sekund tänkte jag: henne känner jag igen.... Och det var ju vår svärdotter Sandra. Jag visste inte att hon skulle in till stan och blev så paff. Hon hade dessutom en tuff kepa på huvudet som jag aldrig sett tidigare. Efter lite kramande och pratande skiljdes vi åt och vi tog en vända till Kulturhuset. Skamligt är det, men jag som i hela mitt liv bott i Stockholms närhet har aldrig tidigare varit där. Nu hann vi i princip bara ta rulltrappan upp och sedan ner igen. Vi tittade lite på Jan Stenmarks teckningar som ställdes ut på våning 4. Många roliga teckningar och bilder. Jo vi tittade ju faktiskt på Medeltidsutställningen också.


Middag åt vi på La Tentazione på Malmskillnadsgatan.


Utanför restaurangen stötte vi på min gamla jobbarkompis Micke som var ute på svensexa för en rosahårig kompis.


Promenad tillbaka till Vasateatern. Det var Stockholmspremiär på Otroligt Het. Vi var ganska tidiga så vi stod i foajen och kollade på dom få "kändisar" som kom. Fotografen som stod med kameran i beredskap behövde inte jobba speciellt hårt. Lite synd att det inte dök upp fler. för B-M & B tyckte att det var lite spännande.


Jag hade som vanligt oturen att få en gigantisk ryggtavla framför mig. Jag såg nästan ingenting förutom yttersta kanterna på scenen. Stefan var snäll och bytte plats med mig så att jag skulle ha något utbyte av mitt teaterbesök. Själva pjäsen var sådär. Inga gapskratt från mig. Annika Andersson var den som drog mest skrattsalvor. Synd att vi satt så långt bak att vi inte kunde se minspel mm. Kanske hade det bli roligare då. Brasse var lite stapplande ibland och sista akten slutade väldigt abrupt. Men det kanske rättar till sig efter premiären.


Hem, drack te och sedan sova.


Efter frukost på söndag morgon åkte vi till Fullerö Handel utanför Uppsala. Där finns det mycket trevligt att titta på och köpa. Jag fick med mig en tallrik som jag ska ha till brödfat mm. 4 st ljuslyktor,  1 liten skål att lägga använda tepåsar i och en lykta som Stefan ska försöka montera elbelysning i. Mamma vill ha en sådan i stället för stjärna i deras sovrumsfönster i jul.


Hem igen och fixa middag innan B-M och B åkte tillbaka hem till Mjölby. Dom hade inte tid att vänta på efterrätt så den fick Sandra och barnen komma upp och hjälpa oss att äta upp. Plommon under frasigt täcke och vaniljglass. Mumsigt värre.


När dom gått hem var det bara att ställa sig vid strykbrädan och se till att herrn i huset har tvättade och strukna kläder till sin arbetsresa senare i veckan.

Sedan var jag ganska mör.

Läste några sidor i min nya bok: Tröstaren av Karin Wahlberg innan jag slocknade.



Kommentarer
Postat av: Mimmi

Hoppas du hunnit njuta av den underbara dagen.....

Postat av: Marianne

Nej, det har jag tyvärr inte.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback