Besök i Östergötland mm.

I helgen var vi nere hos Iffe och Kerstin och hjälpte dem att måla. Det var trapphallen som skulle få ljusare väggar. Det satt en grön stråtapet på väggarna och nu målade vi den vit. Iffe hade målat det mesta när vi kom trots att det var sagt att vi skulle göra det. Typiskt. Vi fick i alla fall ta det värsta, själva trappan. Riktigt fint blev det.
Det blev även ett besök hos svärmor som faktiskt blev rätt trevligt. Men jag blev nästan shockad över hur liten hon blivit. Numera räcker hon mig till hakan och jag är intye speciellt lång. Hon visade oss sina fina föemål och tavlor på ett sätt som om hon trodde att hon snart ska dö. Hon är 88 år men otroligt klar i skallen. Vi köpte två nya mattor till vardagsrummet i centrumet där hon bor. På vägen till henne stannade vi på Blomstertorget i Tannefors. Åh jag blev alldeles salig. Så mycket fina plantor till bra priser. Vi bestämde oss för att stanna där på vägen hem och köpa med oss lite pelargoner och dammväxter. Vi fick 500  födelsedagspengar av Iffe och Kerstin. Kerstin sa att jag skulle köpa pelargoner för mina pengar. När vi väl var där köpte vi växter för 1600 kr! Det blev 4 Mårbackapelargoner + en hel massa andra växter. Jag kunde inte sluta att plocka på mig växter när vi gick igenom den stora handelsträdgården. Det finns ju så himla mycket spännande växter. Dit får vi nog åka igen när vi åker ner i början på juni.

Dom som var och tittade på Mammas och Pappas lägenhet köpte den. Perfekt, nu slipper dom att betala hyra i två månader. Men dom vill inte ha balkongprylarna, så nu måste vi montera ner allt och försöka sälja det till någon annan. Synd. Det hade varit skönt att slippa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback