Äntligen färdigt

Så är då Mammas och Pappas flytt i stort sett avklarad. Det gick över förväntan. Vi startade kl. 09,00 på lördagsmorgonen och var klara 20,00. Då var alla möbler på plats. En byrå och tre köksstolar som var helt nya hade skruvats ihop. Alla tavlor satt på plats och alla gardiner var uppsatta. Allting inplockat på rätt plats. Vi hade hunnit äta en god middag och ett antal fikapauser. Otroligt med tanke på att vi bara var fem personer som hjälptes åt. Största delen av tiden var vi bara fyra. Men nu blir det inget mer flyttande hoppas jag. Mamma och Pappa lär inte flytta i alla fall. Tyvärr är nog detta deras slutstation. Jag hade aldrig trott att det skulle sluta så. I min släkt är det bara Farfar, som blev 94 år, som bott på äldreboende. Men det var den bästa lösningen som läget är nu. Med stort vemod konstaterade Eva och jag att nästa gång vi packar ner deras saker är det för evigt.

I dag har jag varit och visat lägenheten för en eventuell köpare. Hoppas att dom tar den så att Mamma slipper två månaders hyra. På fredag kommer städarna. Dom får Sandra släppa in och betala när dom är färdiga. Nästa fredag är det avsyning av lägenheten. Det får jag ta hand om. Innan fredag måste vi antingen sälja eller hämta Mammas säng som hon inte fick ta med sig (man måste ha "sjukhussängar") och deras köksbord och stolar som inte får plats i nya lägenheten. I nästa vecka får vi tömma källarförrådet. Puh!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback