Var tog solen vägen...

På söndagen skulle solen skina, men inte blev det så mycket med det. Tyvärr.
Efter frukost tog vi med oss B-M och B till Stinsens Köpcenter. Vi var för tidiga så det var bara Vinn som hade öppnat. Vi gick runt där i 20 min och plockade på oss lite prylar som köpte. Ny stekspade och liten slev i plast, guld och silverpennor. Några gratulationskort. ALLA fyller ju år nu i vår. Stefan köpte en bok till Melker som ju fyller år om en knapp månad och ett litet noteblock till Mathilda. När vi betalat hade alla andra butiker hunnit öppna. Vi strosade runt en lite stund och kikade i affärerna. Sedan åkte vi vidare till
Slottsträdgården Ulriksdal Det är så himla kul att gå runt där och kolla på blommor och prylar. Vi käkade goda mackor i deras café. Jag köpte några minipelargoner, en vit krukros och en annan vit blomma som jag inte kommer i håg vad den heter. Bladen ser lite grann ut som en pelargon men blommorna är mycket större.
På parkeringen skildes vi åt och B-M och B åkte hem till Mjölby. Vi åkte hem och röjde bort extrasängar mm. Sedan hämtade vi Mamma som skulle äta middag med oss. Hon har varit så trött den senaste tiden, jag blir lite orolig och undrar hur länge hon kommer att orka. I dag kommer Pappa hem igen. Jag har sagt att hon måste ställa lite mer krav på honom. Han kan ta sig upp från fotöljen till rullstolen själv. Det gör han när sjukgymnasten är där. Då får han göra det annars också.
Mamma stannade kvar till halv nio då jag körde henne hem.
Där var vår helg slut och även vi. Det tar på krafterna att ha folk boende hos sig. Speciellt när man inte känner varandra så där riktigt bra. Det är ju bara 3 år sedan vi fick veta att B-M fanns och att Stefan är adopterad.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback