Länge sedan.....

var det som jag skrev något nu.
Jag har haft fullt upp den senaste tiden. Syster från Kalmar har varit på besök några dagar. Trevligt! Några dagar var hon hos oss, sedan hos sin dotter och sista natten sov hon hos Mamma och Pappa. I kväll har jag skjutsat henne till Arlanda. Och om någon timma kommer Stefan till Arlanda. Han har varit i Holland på jobb igen.
I kväll var jag på Core innan jag åkte till Mor och Far. När jag kom dit var Pappa nere. Han hade varit arg, ledsen och bedrövad. Han hade inte ätit, varit på toa eller kontaktbar sedan 4 tiden i eftermiddag. Han bara satt i sin rullstol och sov. När jag varit där ett tag rullade han ut i köket och satte sig. Efter ett tag rullade han in i sovrummet och stannade precis innanför dörren. Han reagerade inte när Mamma försökte få honom att dricka kaffe eller ta sin medicin. Usch detta är jättejobbigt för Mamma. Vid ett par tillfällen rullade han till ytterdörren och försökte ta sig ut. Och vi vet inte varför han gör så. Han reagerade inte när Inger sa adjö och åkte. Henne ser han ju bara ett par gånger om året. Så trist för Inger att ha det med på resan hem. Jag vill inte att han ska sitta så här år ut och år in.
Men vad kan vi göra...inget.

Under veckan som Inger var här fick jag i alla fall träffa hennes dotter och lilla barnbarn. Det var längesedan senast.
Vi har hunnit fira svärdotter Sandras födelsedag. Och nästa vecka har vi 3 födelsedagsbarn att fira. Varför är så många av våra släktingar och bekanta födda vid den här tiden på året. Dyrt blir det.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback