Helg i Hagen

I fredags åkte vi ner till Iffe & Kerstin igen. Vi skulle fira Iffe som fyllt hela 80 år i vår. På födelsedagen var han bortrest så nu samlade han sina syskon lite vänner och grannar för att fira. Vi kom ner rätt sent på fredagskvällen så vi hann inte mycket mer än äta middag och prata lite innan jag kollapsade i sängen. Jag hann bara säga god natt till Stefan så sov jag. Jag sov i stort sett hela natten utan att vakna. Inte förrän 8,10 vaknade jag. Vi som skulle ha tagit en promenad innan frukost. Men av det blev det inget. Efter frukosten åkte Iffe, Stefan och jag till Vårdnäs stiftsgård och hämtade de Exotiska brickor som Kerstin beställt. Hon var lite orolig över om de skulle räcka. Hon hade knappt sovit pga. det. Den oron var obefogad. Det var jättemycket mat och såg riktigt smarrigt ut.
image233

image234

Vi åkte hem och fortsatte att fixa iordning dukning, tårta mm.
Kl. 16 dök övriga gäster upp. Vi åt och åt och åt och fikade tills magarna stod i fyra hörn. Ändå var nästan hälften av maten kvar. Det var riktigt trevligt och jag kände mig för en gångs skull delaktig. När den andra sidan av släkten är med på Kerstins födelsedag så känner jag mig alltid lite utanför. Dom är så tighta och pratar om sina gemensamma bekanta och sådant som dom gjort tillsammans. Och av någon anledning (som jag skrivit tidigare) är vi aldrig medbjudna då. Trist. Men som sagt i helgen var det mycket trevligt. Lille Gustav 6 år höll igång Iffe (80)och hans bror (78) tills sent på kvällen. Det var nästan så att han tröttnade före dem. Sådan har Iffe alltid varit. Han har lekt sig igenom flera generationer nu. Det kommer att bli svårt när han och Kerstin en gång är borta. Dom har ju i stort sett varit ställföreträdande svärföräldrar för mig och ställföreträdande Farmor och Farfar för våra barn.

På söndag förmiddag åkte vi så upp mot Stockholm igen. Vi passade på att handla lite mer växter på Tannefors Blomstertorg igen. Denna gången blev det "bara" 1200 kr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback