Dag sex av semestern

I dag har vi bara varit hemma och pysslat. Stefan har fortsatt med verktygsboden och jag har pysslat med lite av varje. Jag bakade en god blåbärstosca tills Mamma och Pappa skulle komma och fika. Dom dök upp vid tvåtiden. Precis när fikat var klart dök Sandra och barnen upp. Vi fikade och badade. Bäst att passa på medan solen äntligen skiner. Mamma och Pappa stannade ett par timmar. Det blir kanske lite tråkigt för Pappa som inte kan delta i våra samtal och det är svårt att prata med honom. Jag tycker att det är väldigt jobbigt. Jag har svårt för att sitta och prata naturligt med honom när jag inte får något svar. Jag saknar och sörjer min "gamla" Pappa. Som man kunde skratta och skoja med. Fortfarande drömmer jag ibland att han kan gå och prata som förrut.
Micke kom efter någon timme och när han fikat åkte Stefan och han och hämtade tvättmaskinen vi köpt åt dom. Sandra och barnen stannade kvar hos mig och badade och lekte. Skönt att vi äntligen fick en riktigt varm och solig dag. Pratade med Inger i Kalmar, där var det grått och regnet hängde i luften. Hoppas att det vädret inte kommer hitåt.

image301
Melker hjälper Morfar med bodgolvet.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback