Dag 7 & 8

I går var vädret på vår sida. Solen gassade och det var härligt. Stefan satte upp nästan hela redskapsboden. Det var bara dörrarna som fattades. Jag badade i poolen flera gånger. Sandra och barnen var här en stund och badade medan Micke bytte panel på deras förråd. Senare på kvällen kom dom tillbaka och åt middag med oss.

I dag har vädret varit skit, men vi med Sandra och barnen på
Tom Tits i Södertälje. Oj vad mycket roligt det fanns att titta på och att testa.
Stefan och jag var på något liknande när vi var i Amsterdam i juni. Det hette Nemo och var något mindre än Tom Tits. Det var bra mycket roligare att gå tillsammans med barnen än när vi gick ensamma. Skillnaden mellan Nemo och Tom Tits var bl.a. att på Nemo förklarades alla experiment med tydliga skyltar. Det var lite dåligt med det på Tom Tits. Vi köpte en bok där alla experiment fanns beskrivna, den kostade 149 kr. Sedan upptäckte jag att man visst kunde låna den. Hmm. Men det var ett himla letande i boken. Experimenten stod i alfabetsordning och inte efter hur dom var placerade i lokalerna. Men kul var det i alla fall att gå runt och testa en massa konstiga saker.
Vi gick runt i 5 timmar och kunde nog ha gått 5 till om dom haft öppet och barnen orkat.
Jag försökte fotografera lite men det var inte många kort som blev lyckade. Jag försökte ta på barnen men så fort jag fokuserat och var beredd att knäppa så stack dom till nästa grej. Typiskt.
Men ett par kort fick jag i alla fall:

image303
En ångpelare.  

image305
Mathilda med blåsande hår

image306 
Melker somnade nästan direkt vi påbörjat hemresan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback