Dag 3 av semestern.

Skitväder! Det blåser så att man nästan måste hålla i sig för att inte flyg iväg. Sol och ösregn om vart annat.
I morse var vi duktiga och kom iväg på en rask skogspromenad. Efter frukosten fortsatte Stefan med grunden till redskapsboden. Jag klippte gräset. Familjen Åström kom på besök och vi fikade lite. Mathilda tränade på cykelandet. Det gick väl sådär. Hon var osäker och satt väldigt snett på cykeln trots att Micke höll i. När dom gått hem klippte jag vidare. Precis när jag var färdig öppnade sig himlen. Vid tretiden skulle Sandra, Mathilda och jag och Stefan åka och titta på en tvättmaskin som vi reserverat åt dom igår. När vi kommer och hämtar dom visar Mathilda att hon kan cykla alldeles själv.  Det var ju bara ett par timmar efter att dom varit hos oss. Så duktig var hon, och stolt. Hon har inte velat lära sig cykla tidigare men nu är det snart dags för skolan och då är det ju bra att kunna det. När vi bokat tvättmaskinen tog vi en sväng på Maxi och Blomsterlandet. Sandra hade lovat Mathilda att välja en present för att hon varit så duktig. På Blomsterlandet köpte Sandra lavendel och vita rosor till sin framsida.
I kväll har vi varit hos familjen och ätit en god middag, lekt lite med barnen och tittat på Mathilda när hon cyklat fram och tillbaka på gatan.

image285
Så här fina är mina naglar efter allt målande. Det går inte bort. Jag har försökt med allt. Det resulterar bara i att naglarna blir uttorkade, men inte ett dugg renare. Som tur är så är det bara ena handen som ser ut så här. Får väl gömma den tills det växer bort.

image286
Stefan lägger grunden till redskapsboden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback