2:a dagen

av vår semester gick i arbetets tecken. Vi sov för länge för att hinna med en promenad innan frukost.
Stefan fortsatte med trallen och jag målade. Vädret har varit lite till och från. Vi trodde att det skulle bli åskoväder och avstyrde ett besök av Mamma och Pappa. Men inte blev det åska, inte under dagen i alla fall. Nu i kväll däremot har det åskat lite lätt och just nu vräker regnet ner.
Min färg tog slut och vi var tvungna att åka och köpa mer. Samtidigt passade vi på att åka och käka sen lunch på Slottsträdgården Ulriksdals café. Vi köpte med oss 4 Mårbacka pelargoner och en
Bonfire ampel. Därefter blev det Coop Forum där vi köpte mera färg. Där hittade jag även en sävematta att ha under bordet i uterummet.
I kväll har vi varit hos Mamma och Pappa och fikat. Stefan fick prata lite Etiopien med en av de anställda på äldreboendet. Han var från Addis Abeba där Stefan bodde några år när hans Pappa arbetade med att bygga upp det Etiopiska flygvapnet.

image282
image283


Jag fick en mugg av Mamma. Gulligt av henne.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback