Kallt!

Fy tusan vad det är kallt! När jag åkte till jobbet var det 12,5 grader kallt! Jag vill inte ha vinter! Visst är det fint med den vita snön men jag fullkomligt hatar att frysa. Och det gör jag nu! Trots att jag sitter inomhus. Jag har +18-19 grader på kontoret och fingrarna är iskalla.
Helgen blev lugn. I fredags efter jobbet åkte jag och fikade med Mamma och Pappa. Vi spelade lite memory för att aktivera Pappa, men det gick inte så bra. Han satt bara och vände på ungefär samma kort hela tiden. Huvudet hänger inte riktigt med. Han marerade hela tiden också att det var något med hans öra. Jag försökte titta men såg inget ovanligt. Han som alltid varit så noga med sina öron. Nu kan han inte ens fixa en sådan enkel grej. Jobbigt.
På kvällen tittade vi på TV och jag skrattade gott åt den nya humorserien "Hjälp".
Lördag förmiddag gick åt till städning. Sedan åkte vi och handlade med Mamma och Pappa på Maxi. Det är deras enda chans att komma dit och handla ordentligt. Mamma behöver ju hjälp att bära kassarna och det ställer inte färdtjänst upp med. Efter det tog Stefan och jag en lång promenad i kylan och blåste. Vi tog en sväng på 1 timme och avslutade den med vernisage på Hallonstigen. Mathilda hade hängt upp sina och mina teckningar (som hon färglagt) och nu hade hon förvisning. Hon ville så gärna leka med mig men tyvärr hann jag inte stanna och leka. Även lördagskvällen tillbringades i TV-soffan. Så skönt. Stefan har hållit på med datorn för att försöka få ordning på den. Nu har han lyckats backa tillbaka och vi kan använda den hjälpligt. Fasen vad beroende man blivit. Man blir galen när datorn inte fungerar som den ska.
Söndagen började lugnt. Vi såsade runt fram till klockan 12 då vi åkte till gymmet för att vara med på Core. Sedan hade Stefan tid för kontroll av sitt öga på Akademiska. Vi hade tänkt kolla runt i lite affärer efter det, men det sket sig eftersom det tog allför lång tid i väntrummet. hann i alla fall kolla på en ny dator och köpa en sport-bh och ett par vadkorta träningsbyxor. Sedan var det bara att stressa hem för att direkt åka till Sandra och Nicklas och äta middag. Vi skulle bara ha fikat men nu ville dom bjuda på mat. Jättetrevligt. Och mycket gott! Vi var inte kvar så länge. Stefan hade lite han måste göra inför sin resa till Holland.
Väl hemma fixade han det medan jag förberedde matlådor för två dagar framöver. Sen blev det TV och tvätt för min del. Tidigt i säng. Sedan var helgen över. Det går alldeles för fort!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback