Vilken lättnad..

Mamma var till sin kiropraktor idag och kollade ryggen. Den "knöl" vi känt beror på kotförskjutning. Inte någon tumör eller liknande. Än så länge har hon inte ont av det, hoppas att hon inte får det heller. Men det är något hon får leva med. Jag som alltid ser katastrofer framför mig var livrädd för att det skulle vara något farligt. Och hur skulle det då bli. Med henne och med Pappa. Tyvärr är ju Mamma fruktansvärt envis och lyfter Pappa mellan stolar mm. Det borde hon inte göra med sin rygg. Hon har krympt min lilla Mamma. Vi mätte henne igår och då var hon 158 cm. Hon som varit lika lång som jag......161. Fast jag har ju helt plötsligt blivit längre. Vid de senaste hälsokontrollerna och när jag ansökte om nytt pass var jag  163 cm! 
Yogan med ryggsträckningar kanske har rätat ut min ryggrad. Vad vet jag.

För övrigt är dagen seg som knäck.....tänk om den kunde vara lika god ändå. Nä den är bara trist!
Jag har ont i min höft och ner i högerbenet och jag är skinnflådd under näsan.... kunde ha varit bättre!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback