Trist dag....

....är det verkligen idag. Det blev aldrig riktigt ljust ute idag. Grått och trist och lite lite snö i luften. Jag tror inte att det är speciellt många minusgrader, kanske inga alls. Har inte varit ute och jag har ingen termometer på jobbet. Enligt SMHI ska det vara runt nollan i vårt område.
Seg känner jag mig också. Snorig och med vadd i huvudet. Dock ingen feber. Inte för sjuk för att vara hemma och inte för frisk för att jobba. Alltså jobbar jag.

I går på nyheterna sa dom att det är väldigt många unga flickor som söker hjälp för sitt alkoholmissbruk. Det tycker jag är riktigt skrämmande. Folk köper alkohol av andra som varit i Tyskland och handlat, "för eget bruk". Det verkar som om dom flesta tycker att det är OK. Men dom tänker inte på följderna. För dom som säljer kollar nog inga leg. Jag tycker att det är lite läskigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback