Ny dator och iskallt

Nu har Stefan fått sin vilja igenom och köpt en ny dator med Windows Vista. Trots att dom jag frågat har avrått. Stefan blev nog lite småstött när jag sa att jag i detta fall litar mer på dom än på honom. Men jag hoppas att jag slipper säga som jag brukar:  Varför lyssnar du aldrig på mig! Själv har jag inte hunnit testa det så mycket så jag har ingen uppfattning om det. Lite rörigt när man inte vet var de olika funktionerna finns. Mer färgglatt skrivbord dock. Vi får väl se hur det blir. Han får i alla fall inte göra sig av med den gamla datorn förrän vi ser att allt funkar.
I dag är det svinkallt. När jag åkte till jobbet var det 17,5 grader KALLT! Hujeda mig. Men det är en strålande vacker vinterdag....att titta på genom kontorsfönstret! Men det gör inget att man inte kan vara ute jag blir glad av solen ändå. Mamma ringde från Kalmar och undrade om jag kommit till jobbet.
-Jodå.
-Har ni inte fått snö?
-Nä det är inte mer snö än när du åkte.
-Oj, här är det snöstorm och vi har fått drygt ½ m snö. Nollgradigt!
Typiskt, när hon nu åkt ner till Inger, så blir dom insnöade. Fast då kan dom ju riktigt umgås.

Stefan har drabbats av flunsa och jobbar hemifrån. Han hostar och har feber. Två nätter har han fått sova i annat rum så att jag ska få sova. Måste vara nåt skit han fått med sig från Holland. Det var tydligen någon mer som blivit sjuk. Jag vill INTE ha det, tack.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback