Oj vad tiden går

Dagarna bara flyger förbi.
Hösten kommer närmare och närmare. Vi har varit duktiga nu i flera veckor och gått upp tidigt, tidigt för att gå stavgång. Min mobil väcker mig kl. 5 och 5,30 möter vi Sandra för att tillsammans gå två varv i fårhagen. Det är skitjobbigt att kliva upp, men när man väl är uppe går det bra. Det blir drygt 4 km.
I går var Sandra och jag och klippte oss. Det märktes att vi var ganska trötta för det blev en fnittrig stund med Carina. Sandra klippte en ny frisyr och när hon kom hem sa Mathilda att hon såg ut som Tjorven! Knasmajan.
I dag har betongpannorna till vårt tak kommit och när jag kom hem var det mesta lagt. Det är bara runt skorstenarna och på nocken kvar. Så i morgon är det förmodligen klart.
I kväll har jag varit hos Mamma och Pappa. Eva & Thord var också där. Vi åt smarrig sallad med kyckling, kräftstjärtar och avocado bl.a. När vi ätit klart gjorde Pappa något mycket märkligt. Han såg en fluga på fönsterbrädan. Jag vet inte om den var död eller bara slö, men han tog den på fingret och......stoppade den i munnen. Jag var den enda som såg vad han gjorde så jag ropade till och Mamma fick honom att spotta ut den.
Undrar varför han gör så. Kan det vara så att han ser att han har något på fingret och inte kopplar det till flugan han tog utan tror att det är någon bit mat eller nåt. Det är när han gör såna saker som man ser att allt inte är riktigt som det ska i hans hjärna. Det är svårt att se sin Pappa så. 
Nu är det sängdags om jag ska komma upp i morgon bitti.

Kommentarer
Postat av: Badtanten

Tack och lov så har jag ingen nära anhörig som har drabbats, men jag kan mycket väl tänka mig in i din situation. Det måste vara otroligt jobbigt. Kram

Postat av: Marianne

Hej badtanten
Ja, det är fruktansvärt jobbigt för oss alla anhöriga. Inte nog med oron över föräldrarna, man oroar sig för sin egen del. Hur mycket har gått i arv. Högt blodtryck har vi allihop och det är ju en av bovarna till stroke.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback