Hål i magen..

..nä inte riktigt. Men ett litet blåmärke fick jag när jag i förrgår skulle mala hasselnötter. Vår bänkskiva är för tjock för min gamla mandelkvarn. Så i stället fyllde jag den satte i träproppen och klämde fast kvarnen mellan min hand och mage medan jag försökte veva runt. Det gick sådär. Stefan ryckte in och vevade medan jag höll i. Undrar om det finns modernare kvarnar som passar på moderna bänkar. Den jag har är nåt gammalt arvegods. Vad jag skulle ha hasselnötssmulet till? Panera torsk med! Enligt Fredrik Pauluns GI mat. Det smakade inte speciellt mycket men var förhoppningsvis nyttigare än ströbröd. Mindre fett tror jag inte att det blev. Det sög åt sig oljan ganska bra.
I dag glömde jag matlådan hemma och har levt på mackor. Jobbigt när man är van att äta stadigt till lunch. Tur att vi har frukt att tillgå på jobbet. I dag gick det att sitta ute på lunchrasten. Varmt och skönt mot väggen men lite blåsigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback