Besiktigad och godkänd.

I dag var jag på hälsokontroll. Och klarade mig jättebra. Mina värden var utmärkta. Vissa till och med mycket bra. Det enda som var på gränsen var mitt blodtryck som var 150/80. Men jag tror att det dels beror på att jag inte fick vila innan och dels på att precis när hon skulle sätta på blodtrycksmanschetten så pratade vi om hur det var när Pappa insjuknade i sin stroke. Jag har ju fortfarande en avvikelse i EKG:t men hjärtat är ju under utredning. Min dom över det får jag efter den 1 november då jag varit på Isotopröntgen.
Jag är nu 163 cm lång. Har alltid tidigare varit 161 cm. Ända tills förrförra året då jag skulle förnya passet. När jag mätte mig hos passpolisen var jag 162,5 cm. När jag senare mätte mig på hälsokontrollen visade den också 162,5 cm. Men nu var jag alltså 163 cm. Trodde att man blev kortare med åren. Kärringen mot strömmen alltså! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback