Mathildas rum...

Mathildas rum är nu i stort sett färdigt. Det som återstår är lite lister, fönsterbräda och lite elarbeten. Nu är det bara Melkers rum kvar. Där målade Micke taket i går och jag satte utt väv på de väggar som inte tapetseras. Sedan ska den målas med en blå nyans och väggen med Nalle Puh och hans vänner ska tapetseras. Sedan är det golvet som vi får lägga på söndag. Det känns som om vi flyttat in hos familjen. Tur att grannarna vet vilka vi är annars skulle dom nog tro att det flyttat in en storfamilj i huset. I går var även Nicklas och Sandra med och åt middag. 
Tidigare på dagen var Jag, Sandra, Mathilda, Melker, Nicklas och Sandra Ö och firade fars dag hos Pappa. 
Han är lite deppig just nu och det går ut över Mamma. Men hur ska han kunna uttrycka sina känslor på annat sätt när han inte kan göra sig förstådd. Usch nu blir jag nästa gråtfärdig när jag tänker på det. Hur han sitter och tuggar och försöker säga något och inget förståeligt kommer ut. Tänk att inte kunna säga det man tänker, inte kunna skriva ner det eller förmedla det på annat sätt. Vem som helst skulle bli galen av det. Pappa, pappa, vad sorgligt det är. Du som var så pratsam och skämtade med alla. Du som sjöng och visslade jämt. Och ditt bullrande skratt som började långt ner i magen och ofta övergick i en hostattack. Åh vad jag skulle vilja ha tillbaka dig som du var.
         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback