Mathilda och jag...

….lekte en stund i går kväll. Först åt vi riktiga plättar med platsbestick och på plasttallrikar ur vår picnickorg. Sedan blev det Barbiedockor, Karlsson på taket spel och sist lite, lite askungen. Det blir lite hattigt och så när hon varit på dagis hela dagen och är trött. Sedan måste vi hinna med så mycket som möjligt på så kort tid. Jag hinner inte riktigt med i hennes snabba vändningar ibland. Men jag tror att hon var nöjd med vår lekstund i alla fall.

När Mathilda gått hem sydde jag lite på gardiner som ska sitta i Sandras gamla rum. Vi kollade också på Lyxfällan på TV3 och förundrades över hur folk tänker egentligen. Hur man bara kan handla och handla utan tanke på konsekvenserna. Bara ta nya lån för att betala gamla. Jag är nog för gammalmodigt uppfostrad för att förstå. Jag har fått lära mig att rätta munnen efter matsäcken. Inte handla för mer än jag har. Och vill jag ha något så är det bara att spara. Har i hela mitt liv varit livrädd för att skuldsätta mig. Att ta lån för att köpa huset var skitläskigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback