Förhandsvisning.....

.....av Maxi Häggvik var det igår. Jag fick följa med Sandra dit. Vi fick titta på butiken som för mig ser ut som …..en butik. Dock väldigt välfyllda hyllor. För Sandra är det annorlunda. Som spaceare kollade hon in hyllorna på ett helt annat sätt. Vi blev bjudna på god medelhavsmeny.

När alla tal och hyllningar var överstökade slank vi iväg hemåt. Stannade på ”vårt” Maxi för att handla lite och kunde konstatera att: det var väldigt lite folk (trots att det precis varit barnbidrag, enligt Sandra). Den är väldigt mycket tristare än andra Maxi butiker. Tror dom måste skärpa till sig om dom ska kunna behålla sina kunder. Det är trots allt inte så långt till Häggvik. Handlade i alla fall lite till kvällen då B, A-M och L kommer på ”snack”junta. Och inte har jag fått några pärlor heller! Trots att Slöjd-Magasinet skickade ut ett brev där dom skrev att dom skulle komma v.46! Nu är det v. 47!

Jag är skitbesviken. Hoppas att dom kommit när jag kommer hem i kväll.

Innan det var dags för Maxi kollade vi runt lite i butikerna på Stinsen. Jag kollade efter några fina toppar. Men fy vad trist och konstigt allt såg ut. Var finns dom fina kläder man ser i annonserna. Blir allt mycket fulare när det hänger på ställningarna?  Trist för man har ju ingen lust att prova ens.

I morse gick jag upp kl. 5,30 och gick/lunkade på bandet i 30 min. Trött var jag, men det är skönt efteråt. Innan jobbet lämnade jag in bilen för att få sätet fixat efter kabelbranden.

Hoppas att jag får tillbaka bilen under dagen, dom kunde inte lova men det var en ambition (låter som en politiker).

Sonen var snäll och mötte upp på verkstaden och skjutsade mig till jobbet.

Här är det manfall… 2 på kurs, 1 sjuk och en som vab:ar. Det är mycket på ett litet företag. Vår senast anställda har varit sjuk fler gånger på den dryga månaden hon varit här, än jag varit de senaste 15 åren. Men så har hon en kosthållning som är allt annat än nyttig. Ingen frukost, under dagen kaffe och på sin höjd en fralla. Oftast bara kaffe. Hoppas att hon äter lite när hon kommer hem i alla fall.

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback