Onsdag 15 mars

I går  när Eva och Mamma var med Pappa till tandläkaren för avtryck nr. 2 så hade dom beställt färdtjänst. Visa av hur det gick sist när vi åkte bussen. När färdtjänsten kom visade det sig vara en vanlig taxi. Eva sa att Pappa sitter i rullstol och kan inte åka i en vanlig bil. Men efter lite funderingar bestämde de sig för att se om Pappa kunde flyttas över från rullstolen till taxin. Och hör och häpna! Det gick galant. Han till och med puttade bort dem som ville hjälpa honom. Oj, vad bra. Då vet vi att vi kan ta honom i en vanlig bil när vi åker någonstans där vi inte behöver gå i trappor. Allt hade gått bra och Pappa var på bra humör och verkade må bra. Jag skulle ha gått på vattengympa men eftersom varken A-M eller B kunde så struntade jag också i det. I stället kom Sandra och barnen över. Sandra skulle gå på bandet, men bestämde sig för att ta en promenad i stället. Vi lekte med busarna under tiden. Det är inte lätt att försöka leka med Mathilda när Melker är med. Stefan försökte att locka på honom och leka med honom men det funkade bara någon minut sedan var han tillbaka hos mig igen.

I dag har jag varit på FysiologLab på Riddargatan och blivit uppkopplad till 48 timmars EKG. På vägen in dit hade jag en hel del extraslag, men sedan har det knappt varit någonting. Några små bara. Jag ska trycka på en knapp när jag känner nåt och skriva upp tid och vad jag gjorde då. Men jag glömmer att trycka när jag känner att jag har något litet extraslag. Jag fick små klisterlappar med trådar i ända upp mot halsen. Eftersom jag skulle jobba ville jag ha nåt som dolde dom. Vi stannade till på Maxi och jag köpte en schal att vira runt halsen. På fredag ska jag tillbaka och ta bort EKG:t. Vi får väl se hur det går. Jag får inte duscha! Huvva. Får väl försöka blaska av mig så gott det går. Jag vågar inte gå på bandet av rädsla för att jag ska svettas och plupparna ska lossna.
Vi får väl se hur det går att sova med alla sladdar och dosan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback