Spa och Städparty

Måndag 30 januari 2006


I dag fick inte Pappa något besök. Mamma hade lite annat att ordna med. Eva måste ta det lite lugnt efter att ha flängt runt och ställt upp på allt och alla. Jag fattar inte att den lilla tunna människan orkar med allt runt henne. Hon måste vara urstark som inte rasar ihop. Själv jobbade jag hela dagen.

Innan jag åkte hem åkte jag över till Nicklas & J. Det var lite frågetecken som måste rätas ut. Jag får väl räkna med att det blir så ett tag framöver. Men det är sååå skönt att slippa pressen varje kväll och varje helg. Det gick ganska fort så jag var hemma 17,30. Jag värmde lite kålsoppa med köttfärs. Den var sådär. Jag gjorde den för ett bra tag sedan och frös in den. Nu var det dags att provsmaka. Jag vet inte om jag kommer att laga den igen. Stefan tyckte att det var gott i alla fall. Efter maten satte jag mig och läste min nya bok: Blocket av Karin Wahlberg. Jag har läst alla hennes tidigare böcker. Det var så skönt att bara sätta sig och läsa. Visst, det finns massor av annat jag hade behövt göra. Men jag ville inte.

Vid halv sju ungefär kom Sandra och hämtade mig. Vi skulle till hennes kompis Veronika på Spa och städparty! Konstig blandning. Vi skulle ha med en varsin balja för fotbad. Vi promenerade till Veronika. Regnet hängde i luften men det var skönt ändå. Hos Veronika samlades snart ett antal tjejjer plus jag och en annan dam i min ålder. Vi fick börja med att fylla våra baljor med vatten och sätta ner fötterna. Sedan fick vi några droppar av en duschgel i vattnet. Där satt vi alla i fotbaden och lyssnade på hon som demonstrerade produkterna. Allt låter så himla bra så att jag direkt blir misstänksam och lite skeptisk. Men flera av tjejjerna hade provat mycket av produkterna och lovprisade dem.  Det var putsdukar och golvmoppar till städning och duschgel, shampoo och tvättvantar mm till personlig hygien. Efter fotbadet skulle vi hälla ut vattnet. Det blev kö vid diskhon så Veronika sa att vi kunde gå till tvättstugan. Den ligger precis innanför ytterdörren och där stod det ett stort antal kängor och skor. Självfallet snubblade jag på ett par skor och började försöka parera obalansen utan att skvimpa ut vattnet. Men det gick inget vidare så efter mycket farande fram och tillbaka så hamnade allt vatten på ytterdörren och in under dörrmattan och trappan. Fy vad pinsamt! Det måste ha sett jäkligt roligt ut som jag for runt där med min balja för att försöka rädda vattnet utan att trilla själv. Tur att det bara var vatten. Men huvva, jag blev alldeles svettig och skämdes resten av kvällen. När det var dags att beställa blev det ännu pinsammare. Man förväntas ju beställa så att värdinnan får en gåva och det är inga billiga produkter. Vi satt där med vår beställningssedel och lyckades till slut hitta något som vi kunde beställa. Det blev en ryggskrubbare till Sandra och jag tog en skrubbvante. Vi kom ändå upp i över 600 kr. Dom andra tokhandlade så Veronika fick sin present. Jag gillar egentligen inte sånt här. Men på söndag ska jag till Sandra på Lingon & Blåbärparty. Får väl se om jag köper nåt till Skruttisarna. Det är ju snart födelsedagar. Vid halv tio, efter att vi fikat och ätit kladdkaka med grädde, tackade vi för oss och promenerade hemåt igen. Nu regnade det lite mer. Sandra åkte hemåt och jag gjorde mig i ordning för sängen. Jag hade lite svårt att somna förmodligen p.g.a det sena kaffet.   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback