Torsdag 16 februari 2006

Mamma har bestämt sig! Hon tar lägenheten. Så nu är det bara att göra det bästa möjliga av läget. Skönt att hon tog beslutet. Lite nostalgikänslor är nog det som gör att jag är tveksam. Det är ju trots allt mitt barndomshem som hon nu ska flytta ifrån. Men förhoppningsvis kommer det att bli bra. Mamma lät lugn efter sitt beslut. Tror nog att hon kanske tycker att det är lite spännande att få inreda och ordna det nya hemmet. Tidigare har Pappa varit rätt dominerande vad det gällt hemmet. Nu kan han inte säga så mycket. Mamma ringde Sigtunahem och tackade ja till den nya lägenheten och sa upp den gamla. Dom ville att Pappa skulle skriva på uppsägningen eftersom kontraktet står i hans namn. Mamma sa då att han är förlamad i höger sida. Dom undrade om han inte kunde skriva med vänster hand. Mamma sa nej. Då ville dom att hon skulle hålla i Pappas vänsterhand och hjälpa honom att skriva på! Hur korkad får man vara? Hur gör dom när någon dött? Ska man ta den dödes hand och hjälpa till att skriva?? Vi beslutatde att vi inte tänker utsätta Pappa för det. Jag skriver ett brev och bifogar uppsägningen. Det gick alldeles utmärkt när hon sade upp garaget så det får det göra nu med. Mamma ringde även han som har hand om rnovering av lägenheter inom Sh. Han sa att dom lägenheten skulle helrenoveras men att dom skulle få vänta flera månader på det. Det är bara i särskilda fall som det går fortare. Tex. vid handikapp. Ja men det är det ju frågan om här sa Mamma och berättade att Pappa fått en Stroke. Oj då sa han, då förstår jag för min bror har drabbats av det. Det visade sig att det är en bror till EH:s man. EH som vi fick kontakt med via en jobbarkompis till mig. Nu bestämde han att han skulle "låna" en vecka eller två av Mammas tid och renovera lägenheten. I stället för att flytta in den 1:a så får hon flytta in 14:e eller så. Det går ju bra eftersom hon har kvar sin gamla lägenhet en månad efter inflyttningsdatum på nya. SH har ju sina tre månaders uppsägningstid. Konstigt att dom inte kan rucka på det när det gäller flytt inom bolagets lägenheter och när man bott så länge som dom. Men dom vill väl tjäna så mycket pengar som möjligt. Nu får hon betala dubbla hyror i en månad.
Kvällen tillbringade jag med Sandra och barnen. Det är kul att se hur glad Melker blir när jag kommer. Trots att jag faktiskt inte kunnat ge honom lika mycket uppmärksamhet som jag givit Mathilda. Men det värmer Mormorshjärtat. Dom är ju så söta mina små hjärtegryn. Jag blev bjuden på god mat och sedan lekte Mathilda och jag. Mathilda var så trött i kväll att det inte blev något riktigt med någonting. Hon visste inte riktigt vad hon ville göra så det blev lite hattande melland olika lekar, men det är bara att följa med. Vid åttatiden åkte jag hemåt. Jag kände mig lite matt pga förkylningen. Stefan är fortfarande i Holland men kommer hem i natt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback