Mamma Mia och Julbord

Var med Eva och Thord och såg Mamma Mia i torsdags. Det var första gången för dem och andra för oss. Vi såg den i våras också men då var inte Sussie Eriksson och Bengt Bauler med. Det var bra då med men Sussie Eriksson var kanonrolig, så det var extra kul denna gång.

Vi satt ganska bra, men med min vanliga otur fick jag salongens längsta person (kändes det som i alla fall) framför mig! Tack och lov bytte han plats med en äldre och kortare dam i deras sällskap efter pausen. Efter föreställningen plockade vi upp Micke som varit på julbord på Hasselbacken.

Det blev sent i säng och jag sov dåligt på natten. Jag var totalt slut på morgonen. Men det var bara att gå upp ändå på fredagsmorgonen. Tur att det var kort dag. Stefan som varit i Köpenhamn på en mycket, kort visit (han flög ner på morgonen vid 6-tiden och var hemma strax efter 13. Han blev skjutsad till mitt jobb så att vi kunde åka hem gemensamt. Vi stannade på Chinarestaurangen och köpte med oss lite mat hem. Efter maten var det meningen att vi skulle vila en stund eftersom jag skulle på julbord med jobbet. Vi hade väl inte legat så lång stund när telefonen ringde. Det var från Stefans jobb. När han pratat färdigt ringde det på dörren! Det var grannen som kom med pepparkakor och ville snacka lite. Jag låg kvar i sängen och lyckades väl vila en lite stund i alla fall.

Strax före 19 körde Stefan mig till Sigtuna och Amandas Krog. Alla andra var redan på plats. Det var inte mycket folk där. Vi var 13 personer och sedan satt det 6 personer vid ett annat bord. Sen kom det inga fler. Snopet. Det var inte alls lika bra som förra året heller. Lite mat och få sorter. Nä, nästa år får vi hitta ett annat ställe. Synd. Trevligt hade vi i alla fall. En jäkla massa öl dracks det i alla fall. Inte av mig, men av grabbarna. Själv nöjde jag mig med en halv julöl och en snaps. Strax efter 23 ringde jag till Stefan och bad om att få bli hämtad. Då hade bossen flyttat till stolen intill och han var något slirig. Dags att dra alltså! Fick med mig två andra gamlingar som skulle åt samma håll. Skönt att komma hem i tid.

 .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback