Böcker, böcker!

Jag älskar att läsa. Och jag älskar att köpa böcker och kan inte slänga någon.
Inte inbundna böcker i alla fall. Jag har därför börjat köpa pocketböcker om det inte är en bok som jag absolut vill ha kvar.
Men jag har allt för många böcker redan.
I sommar har jag läst en hel del. Jag kommer inte ihåg alla, men här är några:

Anhörig/ Katerina Janouch
en personlig berättelse om att leva med en människa på väg att gå under av missbruk.

Det blod som spillts / Åsa Larsson
Om en kvinnlig präst som mördas i Kiruna.

Den jag inte var / Majgull Axelsson
Sju år senare är hon lika kluven. Är hon Mary eller Marie? Dödade hon sin man, där på sjukhuset eller lät hon honom leva? Blev hon minister eller hamnade hon på kvinnofängelset Hinseberg? Hon behöver bara sluta ögonen för att den ena verkligheten ska vara lika sann som den andra.

Liemannen / Peter Lovesey
Om en charmerande kyrkoherde som charmar alla men samtidigt har en helt annansida.

Stenhuggaren / Camilla Läckberg
en kriminalroman med många bottnar. Händelser i 1920-talets Fjällbacka vävs samman med nuet på ett mycket raffinerat sätt som får sin förklaring först i slutet. Camilla Läckberg är en mästare på att successivt bygga upp spänningen och knyta samman intrigens många trådar. Hennes huvudpersoner Patrik Hedström och Erica Falck är dessutom ett mycket sympatiskt par som många längtat efter att få återknyta bekantskapen med. (Lånat från Adlibris)


För sina synder / Julie Parsons
Om en liten pojke som försvinner spårlöst och hans pappas jakt på en eventuell mördare.

Club Karaeoke / Björn Hellberg 
Club Karaoke handlar om girighet och hämndlystnad, men framförallt om tärande svartsjuka som får avgörande konsekvenser på mer än ett sätt.

Familjegraven / Katarina Mazetti
Fortsättningen på grabben i graven bredvid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback