Pappa sjuk igen!!

Tisdag 11 oktober

I dag blev Pappa sjuk igen! Lilla älskade Pappa. Han fick en ny blodpropp i hjärnan och ligger nu återigen på Danderyds Sjukhus. Han vet inte vilket år, dag eller vilken årstid det är. Men han vet när han är född. Han tappar vissa ord och sluddrar. Hur i hela friden kunde dom skicka hem honom i fredags. Det var ju bara ett dygn sedan han fick den första blodproppen. Kunde dom inte ha behållit honom tills de såg att han nya mediciner fungerade ordentligt. Han fick ju ganska komplicerade mediciner. bl.a. Waran!
Hoppas att han får stanna ett tag nu. Mamma och Eva är hos honom just nu. Jag vet inte när jag kan åka dit.

Onsdag 12 oktober

Det är så hemskt. Jag har varit och hälsat på Pappa på sjukhuset. Min glada, goa, roliga pappa var inte där. Det var en helt annan människa jag fick träffa. Han kan inte prata alls och jag vet inte om han förstår allt heller. Jag bara gråter när jag tänker på honom. Jag ser att han blir ledsen när han inte kan uttrycka vad han vill ha sagt. Han har dessutom blivit förlamad i höger arm, och höger ben vill inte lyda honom.
Min Pappa som alltid pratar med alla människor, som alltid har något på gång. Nu kan han inte använda sin hand. Han kan inte måla om köksbordet som han hade planerat. Han kan inte reparera den gamla symaskinen. Han kan inte göra någonting just nu. Det är så sorgligt. Lilla älskade Pappa, jag är så ledsen.
I morgon kommer Inger och Sara upp från Kalmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback