Nyss hemkommen från Cypern

Har precis kommit hem från en härligt underbar och trevlig semester på Cypern med barn och barnbarn. Det var inte roligt att komma hem. Vi har haft runt 30 grader varmt varje dag så första promenaden till jobbet igen kändes det som om jag skulle frysa ihjäl (nästan i alla fall).

Måndag 26 september.
Vi påbörjar resan redan 05,30 då en taxi hämtar oss för färd till Arlanda. Vi är först på plats av familjen. Eftersom vi hade bokade sittplatser behöver vi inte vänta in de andra innan vi checkar in så vi ställer oss i kön. Det går snabbt, det är inte så många som kommit ännu. När vi checkat in ser vi Sandra och barnen stå lite längre ner och vänta. Vi går och växlar lite pengar. När alla kommit går vi till gaten och tar lite morgonfika. Efter en dryg timme är det dags att gå ombord. Sandra hade bokat sittplatser åt oss så att vi fick sitta först i raden. Ingen framför som kunde fälla bak stolen. Härligt!
Resan ner gick jättebra. Lite trötta var vi allt.


När vi kom fram fick vi vänta en stund på bagaget innan vi kunde sätta oss på bussen till Sandy Bay i Aiya Napa. Då somnade jag! Jag vaknade precis när bussen körde upp framför hotellet. Åh vad skönt att vara framme. Stefan och jag har varit här två gånger tidigare så vi vet hur det ser ut och hur det fungerar.
Snabb incheckning på hotellet och bort till rummet. Sandra & Nicklas och Stefan & Jag fick rum en våning upp och Sandra, Micke & barnen bodde på bottenvåningen.
Vi packade upp och vilade en stund.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback