Tisdag 8 november 2005

Strålande klarblå himmel och 7 grader varmt när jag vaknade kl. 06,00. Är det någon miss i almenackan? Nej, det står den 8 november! I och för sig skönt. Jag gillar ju inte vinter och kyla. Tycker INTE om att frysa. Var tvungen att ta bil i dag med eftersom jag ska till tandläkaren på eftermiddagen och därefter till frissan. Det får väl bli en snabb promenad i kväll igen.
I dag är det fyra veckor sedan Pappa blev sjuk. Dom tre veckor som jag hoppades på, har definintivt passerat. Enstaka ord har han ju sagt, men jag vet inte om han har upprepat något av dem. Förutom ja och nej. Men hoppet har absolut inte slocknat för det. Vi ska kämpa på. 
Mamma och Eva var hos Pappa. Mamma skulle till handkirurgen på förmiddagen så dom var hos honom ganska tidigt. Pappa var jättetrött efter att ha tränat hela förmiddagen med sjukgymnaster och logoped. Han hade duschat också och allt detta gjorde honom väldigt trött. Eva och Mamma hade pratat med överläkaren. Han sa att Pappa gör såna enorma framsteg så dom behåller honom ett tag till på Löwet.
Det var ju jätteskönt att höra. Det har legat lite som ett orosmoln över oss att han eventuellt kommer att flyttas till ett nytt ställe. Vi tror att det skulle göra att hans framsteg stannade upp. Personalen på Löwet är så himla fin mot Pappa så vi hoppas att han får vara kvar där tills det är dags att komma hem.
På eftermiddagen var jag hos tandläkaren. Jag hade tid 15,20. Åkte från jobbet 15,00 för att försöka hinna ta ut lite pengar om det fanns några i bankomaten. Det fanns det! Vilken tur! Jag skulle ju till frissan senare också och då behövs det ju också kontanter. När jag fått ut pengar hade jag 5 min tillgodo så jag slank in i tygaffären som ligger precis bredvid. Jag köpte lite brodergarn till Melkers namn på dopklänningen. 15,20 var jag i tandläkarens väntrum. Där blev jag sittande till 15,30 då jag fick sätta mig i tandläkarstolen och fyra röntgenplåtar togs. Sedan var det bara att vänta. 10 min till fick jag vänta innan tandläkaren kom. Hon kollade snabbt igenom bilderna och mina tänder, tog bort lite tandsten. Det tog inte fem minuter ens. Det är konstigt med tandläkare, det spelar ingen roll när på dagen man har tid. Man får alltid vänta. Jag har varit där som första patient på morgonen och ändå inte fått komma in på rätt tid. 550 kr fattigare gick jag därifrån.
Åkte hem och tog en snabb kaffe med Stefan innan vi åkte och lämnade bilen hos Nicklas. Där mötte Sandra och barnen upp och vi åkte vidare till Frissan.
Melker var lite ledsen i bilen. Stackarn han har flera tänder på gång och har problem med magen (trots att alla sk. experter påstår att det har något samband. Vilket alla föräldrar VET att det har). Carina började att klippa mig, sedan klippte hon Sandra. Under tiden blev Mathilda lite gnällig. Hon ville också klippa sig men Sandra hade inte bokat tid för det. Till slut sa Carina att hon kunde klippa luggen på henne. Då blev hon plötsligt jätteglad. Skruttan. Röd färg fick hon också i luggen. Nöjd och glad blev hon.
Vi hade tänkt att vi skulle hälsat på Pappa eftersom frissan ligger på Löwet. Men eftersom han varit så trött på förmiddagen och sedan skulle träna vidare på eftermiddagen kändes det inte så smart att gå upp. Barnen var dessutom trötta så det var ingen bra idé. Ska fråga Mamma om hon och jag kan åka upp i morgon kväll i stället.
När vi kom hem åt vi Hamburgare. Sedan tog jag det lugnt och tittade på TV. Hade beslutat att det inte skulle bli något datande. Jag tittade på Äntligen hemma där dom fixade till ett hus inför försäljning. Dom rensade bort en massa prylar. Jag blev så inspirerad så jag gick ut i köket och rensade på bänkarna. Ställde undan mixer och matberedare bl.a. Det blev så fint. Hoppas bara att vi kan hålla det lika fint.
Vi gick och lade oss rätt tidigt eftersom Stefan skulle upp tidigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback