Onsdag 2 november 2005

I dag är det mer höstlikt ute. Lätt regn och 4 grader varmt. Jag tog bilen till jobbet trots nojjan över att jag måste gå. Nojjan kanske tar död på mig i stället, vem vet. Jag har i alla fall beställt en bok om hjärt- kärlhälsa som Sandra tipsade mig om. Jag antar att min noja kommer att avta också ju längre tiden går.

På vägen till jobbet åkte jag förbi Nicklas och fick lite olja påfyllt i bilen. Jag hade med mig ett grisöra till Ronja också. Bäst att passa på och smila in sig när inte "Farfar" är med.
När jag kom till jobbet ringde jag till Mamma för att höra hur hon sovit och hur hon mådde. Hon mådde ganska okej, men hade drömt en massa om Pappa. Hon hade drömt att han svek henne. Usch det här är riktigt jobbigt för henne. I kväll när Stefan ska ut på lokal åker jag hem till henne och håller henne sällskap några timmar. Sandra ska ta med sig Mamma till Stinsens köpcentra i dag. Det är bra att hon får lite annat att tänka på. Eventuellt åker dom förbi Löwet och hälsar på Pappa också.

I dag är stämningen på jobbet bättre. Vi klarade revisionen och blev godkända.

Sandra, barnen och Mamma var upp till Pappa. Han var och tränade när dom kom så dom fick sätta sig och vänta. Mathilda vågade sig in i rummet när inte Gammelmorfar var där. När han sedan kom rullade han in rullstolen själv! Framsteg!!! Han blev jätteglad när han såg barnen. Dom gör honom tydligen väldigt gott. Han hade varit uppe och gått efter en ledstång. Höger ben släpar ju men han hade i alla fall tagit sig några meter framåt. Får han bara till det så att han kan ta sig fram själv så kan han ju komma hem.
Mathilda hade skojat, läst saga och pratat med Pappa. Åh vad glad jag blev när jag hörde det. Jag förstår ju så väl att hon varit avvaktande tidigare. Jag har väl förstått att det skulle komma så småningom, för han kommer ju vara annorlunda i fortsättningen, och man vänjer sig väl. Men det var riktigt glada nyheter. Han hade till och med fått en kram när dom åkte hem. Min lilla Skrutta.
Jag är så glad att det vände idag. Gårdagen var ju inte munter direkt. Jag kände mig riktigt deppig efter att jag pratat med Eva.
På kvällen körde jag hem bilen, bytte skor och gick sedan ner till station för att möta Stefan. På vägen stannade jag till på Coop och hämtade ett bokpaket. sedan gick jag till Pizzerian och köpte mig en avocadosallad att ta med hem till Mamma. Jag gick och ställde mig vid Stationen och inväntade Stefan som skjutsat en arbetskamrat till tåget. Sedan åkte vi ner till gymmet där Stefan skulle gå på spinning och därefter träffa fd. svågern A och en annan bekant T för att ta en öl. Trevligt, vi träffar så sällan A numera.
Jag åkte vidare upp till Mamma där jag åt min sallad. Vi fikade och tittade lite på TV innan jag åkte hemåt vid 22-tiden. Stefan fick skjuts hem av T:s sambo.

Mitt bokpaket innehöll följande böcker:
Håkan Nesser: Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö
Eva Dahlgren: Hur närmar man sig ett träd.
R Cusk: Stunder av lycka

Jag började med Eva Dahlgren. Har aldrig läst något av henne förrut. Jag vet bara att hon skrivit några barnböcker. Boken handlar om hur svårt det är att komma igång med att skriva musik. Den verkar lovande så här långt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback