Lördag 26 november 2005

I morse var det lite grått, mulet och runt nollan. Vi sov lääänge. Stefan kom ju hem sent i natt och sedan låg vi och pratade en liten stund så vi somnade sent. Vi tog en lång härlig frukost. Sedan gjorde vi oss i ordning och åkte till Ulriksdals handelsträdgård. Det är så härligt att gå där och titta på alla växter och prylar. Vi tog en fika och en mumsig macka (brie och salami) till "efterrätt" delade vi på en päron och pecanpaj. Lite för sliskig för min smak. Vi köpte fyra stycken röda julblommor och en vit. Vi köpte också en förpackning med riktigt julröda tulpaner. Precis när vi stod och betalade ringde Sandra och ville att vi skulle köpa några julblommor till dom också. Stefan betalade för fyra till och jag sprang tillbaka och hämtade dem. Sedan åkte vi till maxi och handlade lite. Jag köpte bl.a ingredienser till en nyttig limpa som jag tänker testa.  Väl hemma satte vi igång med städning, fönsterputsning och pyntning med Advenstljusstakar och stjärnor. Vi åt middag, smarrigt god "Lysande gul fiskgryta".
Efter middagen tog vi en snabb promenad till Ica för att köpa Ajax. Hittade också vetekli som vi inte hittade på Maxi. Nu hade det börjat snöa men det var riktigt skönt. Resten av kvällen städade vi och tittade lite på TV.
Pappa fick inte något besök idag. Vi vet ju inte om han saknar det eller bara tycker att det är skönt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback