Onsdag 30 november 2005

Anders braskar julen slaskar, Anders slaskar julen braskar, brukar det heta. Undrar om man kan säga att det braskade i dag. Det var ju lite kallt, 6-7 grader. Hoppas att det ska vara kallare för att braska. Jag vill ha en braskande jul! Väldigt vackert är det i alla fall. Himlen är alldeles rosa på morgonen och när solen börjar gå ner och snön ligger i tjocka lager på träd och buskar. Riktigt vintrigt.
Jag åkte direkt till Maxi på morgonen för att köpa lite julblommor till fikarummet och kundmottagningen på jobbet. Passade på att köpa lite frukt till mig själv också.
När jag kom till jobbet upptäckte jag att jag glömt matlådan hemma. Som Stefan hade fixat åt mig. Typiskt. Och typiskt att jag kom på det när jag redan varit och handlat. Det blev kycklingsoppa ur automaten och två skivor Gott gräddat grovt bröd med leverpastej och tomat + en massa frukt. Det gick bra det med.
Efter jobbet åkte jag hem och ställde i från mig bilen, satte på mig långisar och en ärmreflex och gick iväg till Mamma. Tog vägen om Pizzerian och köpte en Avocadosallad till mig och en rostbiffssallad åt Stefan.
När Stefan kom till Mamma efter spinningen hjälptes vi åt att ta bort trösklarna till vardagsrum, sovrum och köket. Hon ska ju få det gjort via kommunen så småningom, men Pappa kommer hem ett par timmar i morgon och då är det bra om han kan ta sig runt i rummen själv. Stefan snyggade till skarvarna med tape så länge. Jag hjälpte Mamma att slå in en JÄTTE-stor julklapp till Mathilda. Sedan åkte vi hem.
Jag gjorde ytterligare en omgång matlådor. Plockade lite innan det var dags att gå och lägga sig.
Pappa fick inget besök i dag, men i morrn kommar han ju hem några timmar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback