Fredag

I dag har jag jobbat hemma med min sons firmapapper. Jag brukar göra det varannan fredag plus några kvällar i veckan. Normalt brukar jag vara väldigt diciplinerad när jag jobbar hemma. Jag går upp i vanlig tid dvs. vid 06,15, äter frukost och gör mig i ordning. Vid 8-tiden sätter jag mig vid datorn och börjar jobba. Sedan följer jag de tider jag har på mitt vanliga jobb, dvs fika 9-9,15 och lunch 12-12,45. Sedan jobbar jag till 14. Därefter brukar Sandra med barn komma och fredagsfika med mig och Stefan (om han är hemma).

Men i dag blev det lite annorlunda. Jag var ensam hemma i går kväll så jag passade på att jobba ända till 23,30, så i morse unnande jag mig lite sovmorgon. Jag började inte jobba förrän 9,30. Vid 12 kom Sandra och barnen. Dom hade varit på mamma/barn träff här i närheten. Vi åt lunch, fikade och lekte lite innan vi gav oss iväg till Solna för att handla på det nya fina Maxivaruhuset. Vi skulle också hälsa på Micke som jobbar i samma hus som Maxi.

Mathilda ville vara i Minihuset på Maxi och leka. Eftersom vi skulle köpa en present till en dagiskompis som hon ska på kalas till imorgon , sa hon åt mig att jag skulle se till att det blev något med prinsessor. Det blev en "My little ponny" med en lite prinsessadocka på.

Sandra registrerade sig för selfscanning och sedan började vi handla. Det var jättesmidigt. Lite läskigt bara om man skulle missa att scanna något. Jag kom på mig med att lägga ner en påse äpplen utan att först scanna av den. Huvva om man skulle bli kollad och man har missat något. Jag dubbelkollade flera gånger att jag verkligen scannade allt.  Melker sov sig igenom nästan hela handlandet och vaknade lagom till vi skulle checka ut.

Efter shoppingturen kom Micke ner och mötte oss och vi åkte upp till Icas huvudkontor. Där fick vi checka in oss i receptionen. Vi fick inte följa med upp till kontoren så vi stannade i personalmatsalen där vi tog en kopp kaffe och Sandra gav Melker mat. Sen åkte vi hemåt. Klockan var över fem så Micke skulle också åka hem. Mathilda åkte med Micke i bilen och Sandra, Melker och jag åkte i min bil.

När vi kom hem släppte jag av Sandra och Melker hemma hos dem och jag åkte vidare hem till mig. När jag kom hem plockade jag upp allt jag handlat, åt lite och satte mig i uterummet och bara njöt en stund.

20,40 ringde Stefan som varit i Holland på jobb och meddelade att planet landat och jag kunde åka till Arlanda och hämta honom.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback