Äntligen semester....

Medan mamma var kvar på sjukhuset tog Stefan och Inger sällskap söderut. Stegan skulle hälsa på sin moster och morbror i Östergötland och Inger åkte hem till Kalmar. Jag jobbade. Hälsade på mamma på sjukhuset någon kväll och tog hand om hushållet andra kvällar. Motionerade. Vi har varit ganska duktiga med motionen ett tag nu. Inger och jag joggade. Kul att ha kommit igång med joggandet. Men så var jag ute och joggade i skogen innan Inger kom. Trampade lite snett och efter det har jag fått ont i ryggen. På höger sida under skuldran och ut mot sidan. Jag har varit och fått massage och efter det kändes det bättre. Men jogga går inte. Måste nog försöka stärka upp rygg och bålmusklerna lite mer. Istället har vi tagit mycket raska promenader. Stefan kom hem på torsdagskvällen. Jag jobbade min sista dag innan semestern. Det blev en sjukt jobbig vecka innan jag kunde känna att jag var färdig med allt. Mamma som var sjuk, ett nytt bokföringsprogram som bara krånglar och allt som måste förberedas för 4 v frånvaro. Ingen annan gör mitt jobb. Ledigheten inleddes med  mammografi  KS. Vi hade pratat om att fortsätta in till stan och strosa runt men jag hade ingen lust längre. På tillbakavägen stannade vi på Löwet för att lämna lite kläder mm till mamma. Vi kom när det inte var besökstid och vi beslöt oss för att ta med henne ner på restaurangen och fika istället. Vi tänkte att vi måste fråga personalen om det var ok först så mamma tryckte på larmknappen vid sängen. 10-15 min larmade det. Personal passerade dörren utan att så mycket som slänga en blick in i rummet. Jag gick ut i korridoren för att se om någon skulle komma. Ett par stod och pratade längre bort men ingen brydde sig. Tänk om mamma hade ramlat eller behövde hjälp med något akut? Det var absolut ingen brist på personal. Till slut kom dock en sköterska och vi fick ok att ta med henne.
På lördagen fick hon besök av Eva & Thord och ett annat par som bott grannar med oss tidigare. På söndagen fick hon åka hem. Vi följde med henne hem och åkte och handlade åt henne. Vi stannade och åt middag innan vi lämnade henne. Hon var trött och skulle gå i säng tidigt.
 
Svalkande dryck inleder semestern. 




Kommentarer
Postat av: Marianne

Nu hoppas jag verkligen att du får en lugn och skön semester.

2014-07-12 @ 07:43:31
Postat av: Sandra

Önskar så innerligt att ni kan få njuta lite av er semester nu... Kram ♥

Postat av: Marianne

Ja, nu blev det ju inte riktigt så. Men nästan. I alla fall så här långt. Mamma blev akut sjuk kvällen innan vi skulle iväg på vår första tur. Nu kom vi ju iväg men med oro som sällskap. Nu gick ju allt bra till slut. Men det är jobbigt med de ständiga utryckningarna som medför ett enormt adrenalinpåslag.

2014-07-15 @ 23:20:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback