Kattbebisar och räkmackor....

Förra veckan var jag ute hos familjen Öhlin-Ekwall och åt middag. Även Sandras syster och pappa var där.
Stefan var på jobbresa. 
Först visade Max mig dom pytte, pyttesmå kattungarna. Drygt en vecka gamla var dom då.
Det blev lite suddigt då jag inte ville använda blixten och det var lite mörkt i rummet. Fyra små knyten.
 
Sedan ville Max leka innan det var dags att äta middag. Jag fick sitta en liten stund innan han tyckte att det räckte och att jag skulle komma och leka med honom istället. När han fick vänta för länge gick han in men kom ut igen efter några minuter. Han var kall och blöt om fötterna och vi undrade vad han gjort. Det visade sig att han fyllt upp handfatet med iskallt vatten och sedan ställt sig i det. Knasunge. 
Vi hann leka en stund till innan det var dags att titta i deras nya husvagn. Den var stor och jättefin. Det var nästan så att jag blev lite sugen på husvagn igen. Vi sålde ju vår fina vagn 2000. 
Sen var det dags att säga hejdå och åka hemåt igen.
I torsdags kväll var jag sugen på att äta ute. Det var fint väder och vi åkte till Sigtuna och gick till Våfflan. Vi beställde var sin Räkmacka. Inte vilken räkmacka som helst. Deras special räkmacka. Den var gigantisk.
Mängden räkor skulle ha räckt till säker 5-6 normala räkmackor. Det var gott men onödigt mycket. Efteråt kände jag mig nästan lite äcklad. Ändå lämnade jag mycket.
 
 
 
 
I fredags åkte Stefan till Köpenhamn där dom skulle fira deras VD som fyllt 50. Jag passade på att åka och jobba då jag har en del att hinna med innan semestern. Jag tog lite slömorgon och var på jobbet strax efter nio. Hade tänkt jobba till tolv men kom inte iväg förrän ett. Då åkte jag och handlade lite på Maxi. Sedan åkte jag hem och satte på mig gympaskor och tog en promenad till Centrum och apoteket där jag hämtade ut mammas apodos. Gick och lämnade den hemma hos henne och vattnade hennes blommor innan jag gick hem igen.
 
Hela veckan var jag duktig och gick promenader. Totalt gick jag 26,6 km.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback