Trist söndag

Söndagen var en riktigt trist historia. Vädret var trist. All den fina vita snön färgades smutsbrun och sjönk ihop i regnet och slasket. Man blev deppig bara av att titta ut. Hela dagen kände jag mig håglös. Jag hade inte lust med någonting. Till slut lyckades jag städa ur två lådor i skrivbordet i alla fall. Nicklas ringde och frågade om vi skulle komma ut en stund men vi skulle äta alldeles strax så vi bestämde att vi skulle komma över en stund på nyårsaftonens eftermiddag i stället. Bara en stund senare ringde han igen. De behövde barnvakt. Då de behövde åka akut till DS. Vi tog med oss maten och åkte dit. Vi lekte med Max och humöret steg en hel del. Vi hann lägga Max och själva slumra till på soffan innan de kom hem igen. Åtta timmar på akuten. Sandra som fått blödningar hade fått ett missfall. Men det visade sig att det fortfarande fann ett litet liv kvar. Tvillingar igen! Men denna gång förlorade de den ena alldeles i början. När Max föddes alldeles för tidigt var det förmodligen för att hans tvillingbror dött i magen. Nu får vi verkligen hoppas att det går vägen och att bebisen stannar i magen i nio månader. 
Klockan hann bli ett innan vi kom isäng. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback