Veckan som gick....

I måndags var det dags att få veta resultaten från provtagningen i hälsokontrollen.
Kl. 13 skulle jag få träffa en doktor för at prata lite om min hjärta som jäklas med mig. Jag har haft arytmier sedan första veckan efter semestern i början på augusti. Tidigare kan jag ha känt av det i någon vecka eller två och sedan har det varit lugnt ett tag innan det känts av nästa gång. Nu har det hållit på hela tiden i snart två månader. Jättejobbigt!
Vi lyckade fånga arytmierna på EKG och jag har en typ där kammarväggen ger fel impuls (ungefär så förklarade han det). Jag fick en remiss till DS arytmimottagning för vidare kontroll. Jag gjorde en sådan för ett antal år sedan men det ledde inte till något.
Sedan fick jag gå igenom testresultaten med företagssköterskan. Alla prover var nästan identiska med de från 2010.
Jag blev godkänd!
Påkvällen var jag hos mamma en stund. Åt middag och umgicks.
 
I tisdags var det dags för kontroll av mina ögon hos ögonläkaren. Jag har gått och kollat tryck och synnerv regelbundet då mamma har problem med det och det är ärftligt. Även här blev resultaten samma som för två år sedan. Fullt godkänd! Nu tyckte farbror doktorn att jag inte behöver kolla ögonen förrän om tidigast 5 år. Ärftligheten visar sig oftast i 40-årsåldern. 
Efter jobbet åkte jag och letade efter en födelsedagsbok till mamma.
 
Onsdag efter jobbet åkte jag och gratulerade mamma som fyllde hela 83 år! Det var bara jag där. 
Det är svårt en vardagskväll att samla ihop barnbarn och barnbarnsbarn. Stefan var i Holland. Vi åt i alla fall middag och fikade.
 
Torsdag kväll vr det dags för kören. Stefan kom hem från Holland mitt på dagen och kunde åka med. 
Vi fick veta att höstens gästartist blir Marcus Krunegård och vi ska sjunga hans Askan är den bästa jorden.
 
I fredags förberedde jag lite mat inför helgen. Mitt i allt börjar det rinna ut vatten under diskmaskinen. Panik!
Stefan hittade ingenstans där det kunde tränga ut från maskinen. Sedan säger han att det kan vara så illa att det är vattenledningen IN i huset. Jag såg för mig hur dom skulle behöva bila upp betongen för att komma åt och fixa det. Turligt nog visade det sig vara så enkelt som kopplingen mellan vattenrör och diskmaskinen hade lossnat. Vi röjde undan innan vi satte oss vid TV:n.
 
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Vad skönt att du blev godkänd - även om det är jobbigt med arytmierna...

Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback