Lördag 3 november 2012

Vi gick upp tidigt för att vara med på vattengympan 7,30. Sedan blev det frukost innan det var dags för mig att gå till doktor Sten Elis. Klockan 11. Han gjorde zonterapi och helskotta vad ont det gjorde på de punkter som motsvarar mina problemområden. När han tagit reda på vad jag hade problem med fick jag behandling för det. Genom att titta på mig där jag låg på britsen. Fastslog han att jag så väldigt lugn ut men att det finns mycket oro inom mig. Oj så rätt han hade. Det kändes bra att prata med honom. Jag kände mig lättad när jaggick därifrån. Medan jag var där var Stefan på Algkur. Klockan 11,15 var det rytmisk dans. Det hade jag velat vara med på men tyvärr hann jag ju inte det.
Efter lunchen som bestod av jättegoda grönsaksbiffar plus alla goda grönsaker och röror.
Vi hann med en kortare promenad innan det var dags för mig att gå på algkur. Så himla härligt.
Så här står det i Masesgårdens beskrivning:
En utrensande, balanserande och energigivande inpackning med spirulina och blåstångsalg. Kroppen peelas och packas in i en mineral- och vitaminrik alginpackning som får verka i värme. Hon började med att skruppa huden med en sorts vantar som påminnde om såna som man kan köpa och skrubba potatis med. Jag bara rös av välbehag när hon skruppade min rygg. När jag låg inpackad i plast oh tjocka täcken på en uppvärmda massagebädden fick jag en ljuvlig ansiktsmassage.
Efter den avslutande duschen smög jag mig in i gympasalen där det var slow-kurs. Alla låg på mattorna lyssnade på Jim som gick igenom avslappningsövningar. Strax efter kom även Stefan som varit hos Dr. Elis.
Vi hann bara tillbaka till rummet och byta om och fixa till oss innan det var dags att gå och äta middag. Det serverades en god grönsakssoppa och som vanligt jättegott bröd och massor av grönsaker och röror.
Efter middagen var det  Myskväll med sång och musik. Det serverades ostbricka. juice, nötter och frukt. Jim spelade gitarr och sjöng. Efter det gick vi till Poolhuset och tittade på Så mycket bättre där det var Olle Ljungströms kväll. Den här säsongen har börjat riktigt bra.
Sedan var det bara att hoppa i säng.
Inte någon natt har jag sovit bra pga mitt onda revben. Jag vaknar varje gång jag vänder mig.
 
Ostbricka
Jim spelar och sjunger för oss.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback