Lördag 14 juli

Mobilen larmade kl 6.00 och jag var halvdöd. Det var bara att hoppa upp och käka frukost, lasta färdigt bilen och 9,00 skulle vi hämta mamma.
Vi kom iväg som beräknat. Vårt första stopp skulle bli hos Iffe och Kerstin i Bestorp. Mamma har aldrig varit där tidigare. Jag har ju varit där varenda sommar sedan 1970, Stefan ännu längre.
Nu tyckte jag att det skulle vara kul om mamma fick se hur fint det är innan det är försent. Man vet ju aldrig hur länge hon får vara med.
Vi stannade till på Blomstertorget i Linköping där mamma köpte en blomma och vi passade på att låna toan.
Det regnade när vi gick från parkeringen och in i butiken men när vi ungefär 20 min senare kom fram till Hagen var det tillfälligt uppehåll. 
Iffe och Kerstin mötte oss med kramar vid grinden. Efter lite husesyn bjöds vi på kaffe och goda räkmackor, samt en massa smarrigt kaffebröd. Vi pratade och hade trevligt i en dryg timma innan det var dags för oss att fara vidare ner mot Kalmar och en väntande Inger. Mamma tyckte att det var trevligt och kul att se hur Iffe och Kerstin har det om somrarna.
Vi fortsatte utan uppehåll mot Kalmar, vi stannade bara till vid Ica och handlade lite bröd och risifrutti.
Vid fyratiden var vi äntligen framme och kunde kram om syster yster och Sara.
Resten av den dagen tog vi det mest lugnt. Jag var supertrött efter min dåliga nattsömn.
Inger bjöd oss på smarrig fläskfile till middag. Sedan blev det slappande framförTV:n och ganska tidig sänggång.
 
Min kära lill syster som väntat så på oss. Så här glad var hon när vi kom.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback