Veckorna går....

I fredags var mamma och jag i Strängnäs och hälsade på en kusin till mig. Hon är dotter till mammas bror Nils. Hennes föräldrar skildes när min kusin var liten och efter det tappade vi kontakten. Jag har inget minne av att jag träffat henne tidigare. Nu har hon börjat släktforska och tog kontakt med mamma på telefon. Min kusin har dåligt med minnen av sin far och ville veta så mycket som möjligt om honom. Vi samlade ihop alla foton som mamma hade på sin bror och hans barn och mormor och morfar.
Det var trevligt att träffa henne. Vi blev kvar i ett par timmar då vi pratade, tittade på foton och fikade.
På hemvägen råkade jag missa en avfart och fick åka nästan till Västerås och vända för att komma på rätt motorväg.
Vi var tillbaka i Märsta strax före halv sex. Jag lämnade av mamma hemma hos henne och åkte sedan hem och parkerade bilen. Jag gick ner till familjen Åström för att äta middag. Stefan och Nicklas hade varit där nästan hela dagen för att fixa det sista i köket.
När jag kom in kom barnen springande emot mig och ropade mooormooor.... och slängde sig i min famn. Även Max som var där skrek också mormor av bara farten. Efter det släppte han mig inte under nästan hela kvällen.
När även Sandra Ö anslutit bjöds vi på god grillmiddag med sommarkänsla. Smarrigt.
På kvällen tittade vi på TV. Lugnt och skönt efter en händelserik dag.
På lördagen städade vi på förmiddagen. På eftermiddagen åkte vi till Kista och såg Stig-Helmer Love Story vilket vi hade kunnat skippa. Det var bara segt och trist. Några små fniss men inte alls det skratt som vi sett fram emot.
Efter bion köpte vi med oss mat från Forno Romano. Jag valde en ljuvligt god pasta



Penne con Prosciutto Crudo e Pesto Rosso
Soltorkad tomatpesto, grädde, parmaskinka.
Stefan valde:
Pasta Maestro
Strimlad bif, rött vin, grädde och champinjoner
Till det
Ciabatta med oregano
Åh, vad gott det var! Mycket mat var det också. Det räckte till matlådor åt oss också.
Kvällen tillbringades framför TV:n

I söndags tog vi det lugnt på förmiddagen innan vi åkte till Maxi för att handla lite. Det blev en rask promenad i fårhagen innan vi började laga mat till middagen då barnen med familjer kom och åt med oss.
Vi bjöd på lite buffé bestående av Abersa woot, Chili con carne och spagetti med köttfärssås.
Trevligt att kunna samla alla igen.
Vid sjutiden var det dags att bryta upp. Barnen behövde komma isäng inför skola och förskola på måndagen.



Stefan och jag röjde upp innan vi satte oss i tv-soffan igen.
Jag har köpt boxen med Våra vänners liv och nu har vi tittat på ett avsnitt per kväll.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback