Fredag

I fredags var jag ledig. Det är skönt med en ledig fredag då och då.

Stefan är ju hemma varje fredag men jobbar halva dagen och går på spinning efter det. Han brukar vara klar när jag kommer hem vid halv två.

I fredags hämtade vi Max på dagis. Det var andra gången vi fick göra det. Melker och Mathilda har vi hämtat massor av gånger både på dagis, i förskoleklass och skolan.

Liksom de andra barnen brukar göra så hade Max pratat hela dagen om att vi skulle hämta honom. Kul att dom uppskattar det.

Vi fick stanna en stund för han ville visa oss hur han kunde hoppa och springa.

När vi kom hem till Max hus åkte vi lite snowracer i kylan. Eller han åkte och jag drog. I kylan blev snön trög och jag fick dra även i nerförsbacke.

Resten av eftermiddagen lekte vi. Även farfar fick vara med och leka vid några tillfällen så att jag hann värma mat åt oss.

Max som inte sovit på dagis orkade hålla igång till åtta. Sen gick han med på att läsa saga men inte sova. Haha..jag hann inte läsa hela snövit innan han snarkade bredvid mig. Stefan och jag tittade på På spåret och Skavlan. Vi spelade lite Wordfeud också.

Vid elvatiden kröp även jag och Stefan ner i sängen bredvid honom. Jag slumrade till mellan varven. Lillskrutten drömmer och vaknar gråtande två gånger men somnar om igen. Halv tre gick jag upp. Det är inte lätt att sova när man har små ben som sparkar i ryggen och rätt som det är slängs upp över magen när man inte är van vid det.

Strax efter att jag gått upp kom Sandra och Nicklas hem. Stefan och jag packade ihop våra pryler och satte oss i den iskalla bilen och åkte hem.

Det var lite svårt att somna om men det lyckades efter ett tag och jag sov tills klockradion slog igång strax efter åtta.

Även om vi var trötta var det skönt att komma upp och igång. Annars går halva dagen.

Efter en lång frukost gjorde vi oss färdiga och åkte till ishallen. Familjen Åström brukar åka skridskor där mellan 10 och 11 på lördagar. Nu var det bara Mathilda och Sandra som åkte. Stefan köpte sig ett par skridskor i veckan och skulle åka för första gången på många år. Det gick lite vingligt i början men efter ett tag gick det rätt bra. Får han bara träna lite så.



Lite trötta skridskoåkare.


Sandra hade med sig fika och jag drack varm choklad. Det var länge sedan senast. Det smakade bra där i den kalla ishallen.

Efter åkningen gick vi alla in på Coop och handlade mat. Sedan skiljdes vi åt. Stefan och jag åkte till mamma för att se om vi kunde hjälpa henne med hennes fjärrstyrda kontakter. Det kunde vi inte. De verkade inte fungera alls. Dom är köpta på Ö o B och som en fd. butikschef sa så har dom väl runt hörnet garanti. Nästa gång köper vi kontakterna på Clas Ohlsson istället.

Efter en fika skjutsade vi mamma till Ärlinghem för att hälsa på pappa.

Stefan och jag åkte hem och lämnade av våra varor innan vi tog en härlig skogspromenad i kylan.

När vi kom hem fortsatte vi städningen som jag påbörjade i fredags.

Till middag gjorde jag en kycklinggryta med ädelost som jag hittat recept på i en av mammas tidningar. Och som vanligt såg inte min gryta ut som den på bilden men smaken var det inget fel på.


När vi ätit satte vi oss framför TV:n där jag slocknade snabbt. Jag vaknade lagom till Melodifestivalen. Som för övrigt var en ganska sorglig historia. Hoppas, hoppas att det resterande deltävlingarna blir bättre.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Mycket trevligt att ni kom och hängde med oss i ishallen!



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback