Sigtuna...

I dag har vi haft ännu en härlig dag.
Stefan pysslade lite ute på förmiddagen och jag röjde oc hskurade köksgolvet.
Efter lunch tog vi en tur till Sigtuna.
Vi tänkte gå längs den nya strandpromenaden ända bort till vår fd. kompanjon.
Men det visade sig vara ganska långt att gå. Vi hade bara parkering i 1 tim så vi vände när vi kommit till Ropsten och den lilla stugan där fiskare ..... tidigare bodde. Han var vän med Stefans pappa och på den tiden var det inte så mycket hus i närheten. Jag var med dit en gång och då tog vägen slut vid hans stuga. Det gjorde den i och för sig nu också me nu fanns det en gångväg mellan stugan och vattnet.
Vi satte oss på en bänk vid bryggan och njöt av solen och värmen en stund innan vi vände tillbaka mot staden.
Stefan flyttade bilen och sedan gick vi till RC Chocolat där vi satte oss på uteserveringen och drack kaffe.
Sedan åkte vi ut till Sandra, Nicklas och Max för att hämta hem vår grill som vi lämnade förrförra helgen då vi överraskade Sandra med middag. Vi stod och pratade med Sandra och Nicklas en stund, Max sov, innan vi begav oss hemåt.
Sen tog vi min bil och åkte upp till Eurostop och Statoil. Medan jag gick in på Maxi för att handla mat tvättade Stefan bilen.
Väl hemma igen gjorde jag grillolja och marinerade fläskfilé som Stefan grillade. Till det åt vi sallad, bröd och hummus. Ett glas rött slank också ner.
Nu blir det Mästarnas Mästare och en kopp kaffe.














På Ropstens brygga.




Kommentarer
Postat av: Sandra

Viken härlig dag ni fick även i dag!



Kram!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback