Sjuk....

Jag är sjuk! Just nu! Det passar verkligen inte in i mitt liv just nu.
Men sånt väljer man ju inte själv och jag är ju trots allt "bara" förkyld. Det är jag innerligt tacksam för. Det här kommer ju att gå över så småningom. Men det är jobbigt i alla fall med en hals som kliar hela tiden och ett huvud som känns som om det är fyllt med vadd.
Jag skulle ha varit barnvakt till Lillskrutt, men med tanke på att han varit sjuk till och från sedan dagisstarten så ville jag inte utsätta honom för ny smitta.
Jag var på jobbet till lunch för att göra sådant som måste göras och som ingen annan kan göra. Det var tungt men jag hann göra färdigt allt innan jag åkte hem. Eftermiddagen har jag tillbringat i sängen ömsom slumrande och ömsom hostande. 

Utanför fönstret blåser det och är höstlikt och jag längtar till sol och värme. Men snart så.

Nu väntar jag på att mannen ska komma hem och hålla mig sällskap även om min hals inte håller för så mycket prat. Då blir det hostattack på en gång.


Det blåser och är höstlikt ute.




Mitt sällskap just nu. För mycket halstabletter gör min mage bullrig. Men vad gör man inte när det känns som om man vill köra ner en flaskborste och riva runt i halsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback