Härliga fredag....

I morse tog jag sovmorgon och klev inte upp förrän klockan åtta.
Det blev en lugn och skön frukost med DN som sällskap.

Sedan klädde jag mig och tog en promenad till sonens
verkstad för att hämta min nyservade bil.

Nicklas, Andreas (Julle) och Stefan

Det blåste ganska kyliga vindar och när jag nästan var framme kom regnet.

Dom hade storstädning av verkstaden när jag kom och i kundmottagning satt min kära svärdotter Sandra Ö.
Lille Max var på dagis helt ensam. Lille lille skrutten har blivit dagisbarn.

Efter en massa pratande tog jag min bil och åkte vidare mot Väsby Centrum. Jag hade tänkt att jag skulle köpa en hissgardin till det rum som vi fortfarande kallar Sandras men som numera är en form av träningsrum. Vårt stora löpband står där.
Den enda butiken här i Märsta som haft den typen av gardiner har flyttat just till Väsby. Dessutom finns Hemtex där.

Men butiken som flyttat hade inte öppnat ännu och Hemtex hade inga sådana gardiner längre.
Jag tittade också på nya skor. Jag vill ha någon typ av loafers men sånt finns inte i vanliga skobutiker längre. Det verkar bara vara skor med höga klackar eller gympaskor.

Det blev bara några småsaker från Claes Olson och lite mat från ICA.

På hemvägen stannade jag till i Rosersberg och köpte en gudomligt god strömmingsklämma för 45 kr. Tunnbröd med stektpotatis, nystekt strömming, hackad rödlök och en god dilldressing. Jag tog med den hem och åt till lunch.
Så gott!


Nu är det snart dags att åka ut till Max och leka lite med honom innan mamma och pappa drar iväg på middag på tu man hand.




Kommentarer
Postat av: Sabina

Vilken kanondag det låter som. Till och med strömmingsklämma lät gott och då är jag verkligen inget fan av strömming;)

Hoppas du hade en trevlig kväll med Maxen.

Kramkram

2010-09-04 @ 08:37:29
Postat av: Marianne

Ja Sabina det var en skön fredag verkligen. Prova strömmingsklämman någon gång. I och med att den ligger i en klämma så känner man inte så där jättemycket av strömmingen. Men helheten blir god. Fast den är riktigt mäktig. Jag skulle klara mig på halva.

Kvällen med Max gick superbra.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback