Kör, ledig fredag mm

I torsdags på körövningen så kändes det så jäkla bra. Jag och Sandra sjunger i en stämma som kallas bruna- eller numera guldstämman (låter lite roligare än brun. Det var i så kul att åka därifrån med den härliga känslan att vi satte stämman. Annat var det föregående torsdag då vi i guldstämman plötsligen sjöng olika stämmor allihop.
Efter kören tog Sandra och jag en liten prommis ner mot domkyrkan. Det var rätt fint väder om än något kallt. Sandra var en cache på spåren. Men precis när vi nådde fram till domkyrkan lade hennes telefon av och därmed gps:en som skulle visa oss vägen. Det får bli en annan gång. Nu gick vi tillbaka till bilen istället och tog oss till en Sushi restaurang i stället.
Vi beställde en varsin meny med 7 bitar + en avokadobit var. Men killen i som tog beställningen hade problem med att fatta så det blev bara en avokado.
Sedan följde Sandra med mighem och vi åt här. Trevligt att kunna sitta och äta i lugn och ro med henne.













I går hade jag min lediga fredag. Jag var bara hemma hela dagen och städade i lagom takt. Läste och fikade emellanåt. Skönt. Vi tretiden kom Stefan också hem och en dryg kvart senare kom även Sandra. Vi fikade tillsammans i vårt uterum. Där var det varmt och skönt medan vinden tog i utanför och slet i vimpeln så att hela flaggstången skakade.
Mot kvällningen åkte vi ut till Nicklas, Sandra och Max för att äta middag med dom och umgås med Max.
Det gick jättebra med Max. Han blev glad när han såg mig.

Innan vi skulle äta hände en liten olycka. Sandra skulle torka ur mixern och råkade sätta igång den samtidigt. Jag och Max var i vardagsrummet och hörde bara hur Nicklas ropade till och Sandra skrek aj.
Hon svimmadeoch sjönk ihop på golvet. Nicklas kollade upp fingret och plåstrade om det. Sandra var nog lite chockad och mådde illa. Nicklas hjälpte henne in i sängen där hon fick ta igen sig en stund.
Max blev lite orolig men när han fått vara hos mamma en liten stund i sängen så gick det bra sen.
Efter lite vila och smärtlindring hämtade Sandra sig och vi kunde äta.
Det var en himla tur att det gick så bra som det gick med hennes finger och jag tror hon lärde sig att inte ha sladden i nästa gång.


Utsikt från Nicklas och Sandras köksfönster.

I dag på förmiddagen tog jag tag i det sista av städningen, som var köket. Stefan stack upp till crossbanan för att titta på Nicklas som var med Stockholmscrossen. När jag var färdig i köket åkte jag till Maxi och handlade. Slank även in på Lindex och köpte mig ett par jeans, i rätt storlek denna gång.
Stefan anslöt när jag var på Maxi. Han berättade att Nicklas hade kraschat efter starten men klarat sig utan skador. Tur att inte jag var med och tittade. Jag hade väl fått hjärtsnörp.
Träffade grannen Lena och stod och pratade ett tag med henne.
Nu ska vi snart till Sandra Å och barnen som ska bjuda oss på middag innan vi åker ut till Sandra, Nicklas och Max igen. Nu för att vara barnvakt medan dom går på 30-årskalas.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Ja jisses så bra vi var :)

Och vad fint det var med alla blommorna..

Surt med cachen, hade varit kul att ta en :)



Puss!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback