Hairspray!

I går var vi på Chinateatern och såg hösten glädjebomb. Hairspray! Så rolig.
Jag säger bara:
Rolf Lassgård! Så härlig som Edna Turnblad. Han som är Wallander för mig annars (finns ingen annan Wallander). Jag gillar ju honom. Och här gjorde han mig absolut inte besviken. Som jag skrattade.
Kom på mig själv med att sitta med öppen mun fånigt leende flera gånger.
Jessica Heribertsson som Tracy Turnblad. Vilken härlig begåvning.
Morgan Alling, som Willbur Turnblad, make till Rolf Lassgårds Edna. Vilket härligt par. Dom gjorde ett fantastikst roligt dansnummer som fick oss i publiken att kikna av skratt. Lassgård brast lite själv där också och började skratta.
Birgitta Johansson (Eva Rydbergs dotter) var också bra som Tracys tafatta kompis Penny Pingelton. Helena Bergström som hysterisk TV-producent. Gladys del Pilar med en otrolig röst i låten I know where I've been.
Dock blev det lite fåningt att nästan alla hennes övriga repliker rimmade.
David Lindgren, Mailin Sjöquist, Alexander Larsson, Patrik Martinsson, Per Eggers, Katrin Sundberg (Häxan Surtant) och Nikisha Fogo var några av den övriga ensamblen som också gjorde bra ifrån sig. Plus en massa duktiga sångare och dansare.
Nämnde jag Rolf Lassgård som Edna Turnblad.....
Ja, det gjorde jag, men det är värt att nämna igen.....
Och Jessica Heribertsson som var en helt ny bekantskap för mig.
En massa härlig musik!

Gå och se den om ni har möjlighet!


I väntan på att ridån ska gå upp. Vi satt på rad 6. Bra sikt och jag hade turen att inte få någon lång framför mig. Annars är det min vanliga otur.
Sedan åkte kameran tillbaka i väskan. Fotoförbud.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback