Turkiet

Jag har inte mycket att berätta från Turkiet. Det blev ju mest bad och solande för mig. Stefan jobbade några timmar varje vardag och solade och badade under helgen. Det enda vi gjorde var att ta en promenad till Belek City. Vilket inte var något att hurra över. Bara en massa butiker som sålde kopior. Vi deltog i en välkomstmiddag och en "gala"middag med Cycleeurope. Åt en middag på tu man hand på Fiskerestaurangen på hotellet och en middag i sällskap med 5 st från Cycleeurope (veckans trevligaste kväll).
Det får bli lite lek med bilder istället.

Överst: Vårt rum
Mitten: Vin frukt och nötter på bordet när vi kom
Nederst: Text på TV:n när vi kom
Bakom det stora runda fönstret låg badrummet med en dusch som verkligen inte levde upp till hotellets övriga standard. Det fanns bara två lägen. Iskallt eller kokhett!


Bredvid frukten en liten skål med chokladsås och två bitar torkad frukt.


Det välutrustade tvättrummet.


Så här såg alla toaletter ut. Inbyggd bidé. Även toan på flygplatsen hade såna anordningar. Känns väl sådär vad det gäller hygienen-


En del av alla pooler som fanns på området. De som bodde i "villorna" hade badstege direkt ner i poolen från sin uteplats. Men enligt uppgifft kostade det 4500€/natt att bo där.


Mera pooler plus dom stora vita byggformationer som fanns här och där. Den stora runda byggnaden på nedersta bilden var en amfiteater. Vad det är på den övre bilden vet jag inte- En strandad val kanske.


På kvällen belystes byggnaderna med färgade lampor. Dom ändrade färg hela tiden mellan regnbågens alla färger.


Här på stranden tillbringade jag dagarna medan Stefan arbetade. Det var jag, ett fåtal andra svenskar och mängder av ryssar. Ryssar som verkligen märktes inte alltid så trevliga kan man lite diplomatiskt uttrycka det.


Några dagar låg det sex stycken såna här segelbåtar på rad en bit ut från stranden. Dom bara låg där och jag vet inte om det var någon bestättning ombord eller om dom bara låg uppankrade. Vackert var det i alla fall.


En kväll var vi på amfiteatern och tittade på denna gummiman. Han kunde vika ihop sig på de mest fantastiska sätt. Han korsade bland annat fötterna bakom huvudet samtidigt som han lade armarna runt nacken och även korsade dem.

En del av foajén. Dom stora rosa "konerna" på bilden till höger ändrade också färg under kvällen.



forts följer......


Kommentarer
Postat av: Sandra

Kul att läsa och titta på bilderna, trots att jag alldeles nyligen kollade igenom dom :)



Puss på dej!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback