Härlig dag.

Men solen gick ju nästan ner bakom träden lika snabbt som den dök upp.
Vi hann i alla fall tömma alla krukor och kratta lite löv. Städa upp lite i uterummet.
Vi fick besök av Sandra och barnen en stund.
Vi tömde Sandras bil från sådant som kom med hem från svärmors lägenhet igår.
På eftermiddagen tog vi en tur till Stinsens köpcentrum. Jag köpte ett par röda (!) strumpbyxor, present till sonen som fyller år i dag. Stefan köpte några ficklampor, blyertspennor och suddgummin till sin resa.
Vi jagade även badskor, inte att förväxla med badtofflor, men hittade inga.
Åkte hem och lagade mat. Kycklingfilé med ädelost och valnötter. Gott!
I kväll har jag gått igen om en korg med sybehör från svärmor. Hon hade hur många trådrullar som helst. Många av dem inte ens öppnade. Nu har vi sytråd tills vi dör. (Bara så att ni vet Sandra och Nicklas)
Nu i kväll har jag försökt fylla i bouppteckningsformuläret. Det var inga problem förutom att jag inte hittar schablon för lösöre. Överallt står det att det finns en schablon för det men jag hittar inte vart!

Nu är jag så trött och bara gäspar och gäspar. Spännande lördagskväll.

Ute är det så varmt att rosor och andra buskar luras att sätta nya knoppar och blomma trots att vi är i slutet av november.


En ginstblomma

Rosorna blommar. En liten spindel hade jag också lyckats fånga. Det såg jag först när jag laddade in bilderna i datorn.

En klätterros som blommar högt, högt uppe.










Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback