Matblogg

En liten matblogg kanske.
Jag gjorde en god gryta till middag i dag.
Fransk köttgryta med valnötter.

Ingredienser:
500g grytbitar av nöt
1 gul lök
1½ dl rött vin
2½ dl mellangrädde
10 katrinplommon
1 dl valnötter
2 äpplen
2 tsk soya
1 msk balsamvinäger
1 msk mörk maizenaredning
Salt, peppar
Persilja


Här puttrar den hackade brynta löken och köttet i vin, soya, salt och peppar.
Tills köttet är mört ca 1½ tim. Tillsätt därefter grädde.


Kärna ur äpplena och skär i mindre bitar (inte för små då blir det bara mosigt).
Dela även katrinplommon och valnötter i mindre bitar och häll i grytan. Låt koka med i 5 min.
Red av. Strö över hackad persilja.
Ät och njut!


Jag hade ingen persilja kvar så jag tog lite timjan istället. Det blev också gott.
Kokt potatis och lite broccoli.


Ett glas rött och några tända ljus till är inte fy skam.

Det var dagens middag! 

(Stackars dig Steffe)

Kommentarer
Postat av: STEFAN

Vad hungrig man blir!

Skall gå iväg nu till mett köpcentrum o hitta något

att äta själv.

2009-03-16 @ 06:29:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback