Släkten på besök

I lördags förmiddag kom Stefans syster och svåger från Mjölby. Det var längesedan vi sågs senast. Dom kom vid 11-snåret. Vi började med att äta lunch Provencalsk ninonsoppa. Jättegott.
Sedan åkte vi till Steninge Slott och kollade lite i deras butik. Jag hittade en löpare till köksbordet och några glasänglar som jag har hängt i fönstret på gästtoan. Vi hann bara gå runt i 1 timma sedan skulle vi hem till fam. Åström för att äntligen fira Mathildas och Sandras födelsedagar. Nu när alla kräksjuka tillfrisknat kunde det bli av.
När vi kom dit var Micket bror, hans två barn och Mickes pappa redan där. Sedan dök Mamma, Eva, Thord och Ludde upp och sist kom Nicklas och hans Sandra. Mathilda fick återigen en massa paket. Av oss har hon tidigare fått ett Madagaskarspel. Nu fick hon Lasse och Majas detektivbyrå Saffransmystriet och en Lasse Maja mina vänner bok. På Steninge hade vi köpt en liten gosig nalle med nattmössa som Melker fick i ett paket.
Vi fikade och åt tårta och pratade i ett par timmar. Mamma hade varit ute på ett riktigt äventyr i fredags. Hon tog pendeln in till stan för att möta Eva och sedan åka med henne hem. När hon satt på tågot började ett par i 50-årsåldern att rensa bort kassar från sätet dom satt på sen lade dom sig ner och hade....samlag där. Mitt på eftermiddagen. Mamma sa att kvinnan stönade och lät nåt alldeles otroligt. Och folk som klev på tåget vid kommande stationer gick bara förbi. Ingen sa nåt. Helt otroligt. När dom var klara lade dom sig på varsitt säte och sov.  Vet inte om det är vanligt förekommande, jag åker nästan aldrig tåg. Att ingen larmade personal. Jag hade inte velat komma ombord på tåget med ett barn och behöva beskåda det. Hmm märkligt.

Till middag gjorde en god kycklinggryta med aprikoser och klyftpotatis. Sedan var det dags för Melodifestivalen och till det en smarrig fruktsallad med vaniljglass. Gud vad vi har svullat denna helg. Och inte har vi kunnat träna en enda gång. Men nu är det slut med det.
Att det var The Ark som skulle vinna melodifestivalen var väl väntat. Övriga placeringar var väl lite mer oväntat. Jag tänker närmast på skolfröken från Munkedal. Hela västkusten måste ha ringt på hennes bidrag. Samma fenomen som i Let's Dance.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback