Ännu en regnig dag.

Det är söndag eftermiddag och regnet öser ner. Jag hann i alla fall nästan måla hela boden en andra gång innan det började. Stefan slängde upp en presenning mellan grannens garage och bodtaket så att jag kunde måla färdig. Så nu är det gjort och det känns bra. Nu är det bara knutbrädor, fönsterfoder och vindskivor som ska upp.
Annars har helgen varit lugn och skön. I fredags skulle Sandra, Mathilda och jag gått på Diggiloo, men vädret var så trist så vi skippade det. Tur att hon fått biljetterna annars hade man nog inte gjort så. Hur som helst så åt vi Tacos tillsammans med dem och Sandra och Nicklas i stället. Mycket trevligt. Jag älskar när jag får ha mina barn samlade.

I går var vi iväg en sväng och handlade innan jag, Sandra och barnen åkte och hälsade på Mamma och Pappa. Jag hade med mig utskrifter från ett cateringföretag för att vi skulle bestämma något inför Pappas 80-årsdag. Men det var så mycket att välja på så vi kunde inte bestämma oss. Ska åka till dom på tisdag kväll istället. Då ska vi laga mat ihop också. Det var ett tag sedan vi gjorde det. Numera ingår ju maten i deras boende. Det ska bli kul.
När jag kom hem från Mamma och Pappa låg Stefan i poolen och läste så jag bytte till badkläder och hoppade i även jag. Lite småkyligt var det eftersom det blåste lite.
På kvällen grillade vi och sedan blev det TV-tittande. Vi började se den franska filmen Indochine men orkade inte titta till slutet så vi spelade in ca 1 tim.


Just nu står Stefan under markisen och slipar vårt köksbord som jag ska lacka sedan. Regnet smattrar över honom.

image323

Det ösregnar och vattnet i poolen ser ut som i en bubbelpool (syns inte lika mycket på bilden som i verkligheten)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback